کلیسایی که ویلیام شکسپیر در آن به خاک سپرده شده بازسازی می شود، اما نمی توان قبر شکسپیر را به علت نفرینی که کرده است جابه جا کرد ..
 
 
 
کلیسایی که ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس نامدار انگلیسی در آن به خاک سپرده شده است بازسازی می شود، اما کسانی که این مسئولیت را بر عهده دارند منتهای دقت را به عمل می آورند تا مبادا آرامش ابدی شکسپیر را برهم زنند زیرا او کسانی را که استخوانهای او را در گور بلرزاند، نفرین کرده است.
حدود 400 سال از زمان به خاک سپردن شکسپیر در صحن کلیسای شهر استراتفورد زادگاه این نمایشنامه نویس شهیر می گذرد و هر سال 500 هزار نفر از مزار وی دیدن می کنند.
فرسایش چندصد ساله سبب شده است تا سنگ مزار و محوطه اطراف آن آسیب ببیند و به همین علت کار باز سازی کلیسا و آرامگاه شکسپیر در نهایت دقت صورت می گیرد.
کشیشی که مسئولیت اداره این کلیسا را بر عهده دارد می گوید: هر روز برای رفتن به محراب کلیسا برای دعا و نیایش باید از روی قبر شکسپیر عبور کند و همین رفت و آمدها سبب شده است تا سنگ قبر آسیب ببیند.
او گفت: زیرا نمی توان قبر شکسپیر را به علت نفرینی که کرده است جابه جا کرد، در نتیجه قصد داریم محل محراب کلیسا را تغیر دهیم تا مجبور نشویم از روی قبر عبور کنیم.
از جمله اشیای جالبی که در این کلیسا نگهداری می شوند طشتی است که شکسپیر را در بدو تولد در آن غسل تعمید داده اند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام جم آنلاین