از هفته پیش تنها كابین توالت ایستگاه فضایی بین المللی خراب شده است و 3 فضانوردی كه در ایستگاه به سر می‌برن، ناگزیر شده‌اند در...
 
 

فضانوردان شاتل فضایی دیسكاوری كه روز شنبه برای پیوستن به ایستگاه فضایی بین المللی زمین را ترك می‌كنند، باید مراقب باشند بردن یك وسیله غیر معمول را فراموش نكنند: یك پمپ جدید برای توالت ایستگاه فضایی!
به گزارش خبرگزاری رویترز، از هفته پیش تنها كابین توالت ایستگاه فضایی بین المللی خراب شده است و 3 فضانوردی كه در ایستگاه به سر می‌برن، ناگزیر شده‌اند در كیسه‌های پلاستیكی قضای حاجت كنند!
آلارد بوتل، سخنگوی ناسا، سازمان فضایی آمریكا اعلام كرد: فضانوردان شاتل دیسكاوری باید قطعات یدكی برای تعمیر توالت را با خود به ایستگاه فضایی بین المللی ببرند!
ضرورت تعمیر توالت یك اولویت اصلی این ماموریت دیسكاوری محسوب می‌شود زیرا از روز دوشنبه كه شاتل به ایستگاه فضایی بین‌المللی  می‌پیوندد 7 سرنشین آن به 3 فضانوردی كه در ایستگاه اضافه شده و باید از امكانات به طور مشترك استفاده كنند!
آلارد بوتل افزود: تصور كنید كه چند میهمان دارید و تنها توالت شما خراب شده است. این مساله واضح است كه اولین كار درست كردن توالت باید باشد!
بنابراین، فضانوردان دیسكاوری یك پمپ و دیگر قطعات یدكی برای تعمیر توالت ایستگاه فضایی بین المللی را با خود به همراه خواهند برد!
قرار است هنگامی كه ساكنان دائمی ایستگاه در آینده به 6 نفر افزایش یابد یك كابین توالت دیگر هم در ایستگاه نصب شود تا از ازدحام در صف رفتن به توالت كاسته شود!
 

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین