پس از گذشت نود و شش سال از غرق شدن کشتی تایتانیک، جلیقه نجاتی متعلق به یکی از بازماندگان این کشتی ماه آینده با قیمت پایه 80 هزار دلار در..
 
 
پس از گذشت نود و شش سال از غرق شدن کشتی تایتانیک، جلیقه نجاتی متعلق به یکی از بازماندگان این کشتی ماه آینده با قیمت پایه 80 هزار دلار در حراج کریستی نیویورک به حراج گذاشته خواهد شد.
به گزارش از بی بی سی، براساس این گزارش یكی از جلیقه‌های نجات كشتی تایتانیك به همراه تعداد زیادی از آثارباقیمانده تاریخی از این کشتی، ماه آینده در شعبه‌ نیویورك موسسه‌ حراجی كریستی با قیمت پایه 80 هزار دلار به حراج گذاشته خواهد شد.
سخنگوی حراج كریستی طی سخنانی این جلیقه نجات را منحصر به فرد دانست چرا که با وجود گذشت نود و شش سال از غرق شدن کشتی تایتانیک هنوز مقداری از آب اقیانوس در این جلیقه نجات وجود دارد به علاوه اینکه بر روی این جلیقه لکه‌های خون متعلق به صاحب آن نیز مشاهده می‌شود.
حراجی کریستی شعبه نیویورک، 25 ژوئن برگزار شده و علاوه بر حراج این جلیقه نجات، آثار تاریخی دیگری از این کشتی را نیز به حراج می‌گذارد که از جمله آنها به فهرست مسافران قسمت درجه‌ دو، با قیمت پایه‌ 20 هزار دلار می‌توان اشاره كرد.
سال گذشته نیز یكی دیگر از جلیقه‌های نجات مسافران این كشتی در شعبه‌ لندن موسسه‌ حراجی كریستی به قیمت 119 هزار دلار به‌فروش رفت. حدود یك ‌ماه پیش نیز بلیت آخرین بازمانده‌ كشتی تایتانیك كه در زمان غرق شدن كشتی پنج سال داشت، به مبلغ 65 هزار و 772 دلار فروخته شد.
یادآور می‌شود كشتی تایتانیك در سال 1912 میلادی وقتی در نخستین سفر دریایی‌اش از بندری در انگلیس عازم شهر نیویورك در آمریكا بود، با یك كوه یخی برخورد كرد و غرق شد. در این حادثه 1522 نفر از مسافران كشتی غرق شدند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین