فتحعلی شاه، پادشاه دوران قاجار ایران كه در بین ایرانیان به عنوان شاهی تن‌پرور و بی‌عرضه شناخته می‌شود، خوش‌تیپ‌ترین چهره موزه لوور...

 


فتحعلی شاه، پادشاه دوران قاجار ایران كه در بین ایرانیان به عنوان شاهی تن‌پرور و بی‌عرضه و عامل از دست رفتن بخش عظیمی از خاك ایران شناخته می‌شود، خوش‌تیپ‌ترین چهره موزه لوور پاریس شناخته شده است!
هفته‌نامه «تایم» آمریكا نوشت: هر ساله بازدیدكنندگان موزه لوور، از هر جاذبه توریستی دیگری در این كشور بیشترند.

بنابراین گزارش، 35 هزار قطعه هنری در مساحتی به اندازه 5600 متر مربع كه سال گذشته 3/8 میلیون نفر بازدیدكننده داشته و در مجموع بیش از جمعیت كشور سوئیس و دانمارك بوده است.
در واقع، این موزه آنقدر گسترده است كه می‌تواند برای خود یك كشور به شمار رود.
 
همچنین به تازگی، سه نویسنده كتابی را درباره سرزمین لوور نوشته‌اند؛ این كتاب غیررسمی به بهترین شكل به تقسیم‌بندی موزه و بیان نكات جالبی از آن پرداخته است.
در این كتاب همچنین موزه لوور به عنوان سرزمینی از خشونت، عیاشی و دولتمندی معرفی شده است. از نگاه بازدیدكنندگان از این موزه، صبحانه‌ها، برگزاری كنسرت و بخش‌های ویژه بزرگسالان از نكات جذاب آن بوده است.
 
 
كتاب سرزمین لوور همچنین به انتخاب مرد و زن برتر این موزه در میان آثار هنری پرداخته، به گونه‌ای كه «مونا لیزا» به عنوان زن برتر لوور و در میان مردان، پادشاه ایرانی با ریش‌های بلند و كتی طلایی به عنوان آقای لوور برگزیده شدند.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: تابناک