بهای بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده و همزمان آمریکایی‌ها راههایی را برای مقابله با این مسئله در‌نظر گرفته‌اند...
 
 
بهای بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسیده و همزمان آمریکایی‌ها راههایی را برای مقابله با این مسئله در‌نظر گرفته‌اند. عده‌ای از آنها شبها به دزدی بنزین از مخزنهای بنزین رفته، عده‌ای دیگر نحوه رانندگی خود را تغییر داده و عده‌ای هم با متوقف کردن خودروهای خود، تظاهر به نداشتن بنزین می‌کنند تا یک گالن (3/8 لیتر) بنزین به صورت رایگان دریافت کنند.
شبکه‌های تلویزیونی آمریکا روز سه شنبه همچنین یک مرد آمریکایی را نشان دادند که او نیز ابتکار تازه‌ای برای کاستن از مصرف بنزین خودرو خود طراحی کرده است.
این مرد آمریکایی برای مقابله با بهای بنزین، اساس کار رانندگی خود را بر عدم استفاده از ترمز البته به جز موارد خیلی استثنایی، عدم استفاده از پدال گاز تا حد امکان و خاموش کردن خودرو در هر موقعیتی که امکان آن باشد، قرار داده است.
«وین گردس» با این روش توانسته با یک گالن 90 کیلومتر را طی کند. او برای به کارانداختن خودروی خود از استارت استفاده نمی‌کند و ترجیح می‌دهد خودرو خود را هل دهد.
البته این تمام هنرنمایی آقای «گردس» نیست چرا که او بخاطر اینکه کولر ماشین خود را روشن نکند، یک جلیقه‌ای طراحی کرده که در آن می‌تواند یخ ریخته و در مواقعی که احساس گرما می‌کند، به جای روشن کردن کولر، از آن استفاده کند.
در کنار این کارها استفاده از دوچرخه هم در آمریکا بسیار رایج شده است و مسئولان بسیاری از ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک، برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه در برخی روزهای تعطیل بویژه آخر هفته، یک سری اتوبان‌ها را به روی خودروها می‌بندند تا به این وسیله هم مردم ورزش و تفریح کنند و هم اینکه فرهنگ استفاده از دوچرخه جا بیفتد.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین