بازیکنان زیادی هم در لیگ برتر ایران هستند که علاقه ای ویژه دارند تا خالکوبی های روی بدن شان را در تمرینات به هم تیمی‌های خود نشان دهند...
 

حجت الاسلام علیپور می‌گوید در چند ماه گذشته به خاطر مشغله‌های زیادی که در فدراسیون داشته اند از بحث خالکوبی غافل شده اند.
اگر بازیکن تیم ملی اسلونی به دلیل شباهت با «مایکل اسکوفیلد» سعی می کند خود را درست هم شکل با ونت ورث میلر، بازیگر این نقش در سریال معروف «فرار از زندان» کند ، بازیکنان زیادی هم در لیگ برتر ایران هستند که علاقه ای ویژه دارند تا خالکوبی های روی بدن شان را در تمرینات به هم تیمی‌های خود نشان دهند. آنها با رکابی‌هایشان در این روزهای گرم فرصت مناسبی دارند تا اشکال تمساح، سوسمار یا ستاره‌هایی که روی پاهایشان حک کرده‌اند به نمایش بگذارند و اینگونه تمایزشان از دیگران را به رخ بکشند. اشکالی که به دلیل ممنوعیت های اتخاذ شده از سوی سازمان لیگ باید پوشانده شوند و در بازی‌های رسمی اگر از سوی مقامات سازمان لیگ دیده شوند تبعاتی تلخ را برای بازیکنان به همراه دارند اما در تمرینات، به خصوص پس از جام جهانی که سیمای ملی بی کوچکترین سانسوری تصاویر خالکوبی بازیکنان خارجی را نمایش می‌داد، از سوی بازیکنان پنهان نمی‌شوند.

بازیکنانی که در تیم‌های مطرحی چون تیم ملی، استقلال، پرسپولیس و سپاهان بازی می‌کنند و چهره‌هایی بسیار سرشناس هستند. در میان شان بازیکنان آرام و منضبط و البته شر و منشوری را هم می‌توان دید که بر دست یا پاهای شان خالکوبی کرده اند. آنها البته نه به سبک حبس کشیده‌های فیلم‌های جاهلیت، که با الگو قرار دادن بازیکنانی چون کریس رونالدو یا دیوید بکام، قسمتی از بدن‌های شان را تتو کرده اند و خبری از واژه‌هایی چون: «رفیق بی کلک مادر!» روی اندام شان نقش نبسته است.
اما آیا داشتن همین نقش‌ها روی بدن بازیکنان آزاد است؟ در پاسخ به این سئوال حجت الاسلام علیپور، یکی از اعضای مسئول در ستاد منشور اخلاقی فدراسیون که مدتی است ساز و کاری جدید یافته، می‌گوید: «حقیقت این است که در ماه‌های اخیر به قدری درگیر مسائل دیگر بوده ایم که از مسئله خالکوبی ها غافل شده ایم و توجهی به  بازیکنانی که این تخلف را انجام داده اند نکرده ایم. شما اگر تصاویری از این بازیکنان دارید برای ما بیاورید تا با آنها برخورد کنیم».

او اصرار دارد به جای نوشتن درباره این ماجرا و انتشار تصاویر، فریم‌های مربوط به تخلف بازیکنان در اختیار سازمان لیگ قرار گیرد: «از نظر ما انتشار این عکس‌ها درست به مثابه ترویج مفسده است و ما آن را صلاح نمی‌دانیم.» او در پاسخ به این سئوال که به رغم 3 سال مبارزه با خالکوبی هنوز خیلی از بازیکنان این اشکال را روی بازوها یا پاهای خود دارند هم گفت: «اگر این اشکال را در بازی‌ها به نمایش بگذارند با آنها برخورد می‌کنیم اما این بازیکنان اگر بخواهند این نقش و نگارهای شان را پاک کنند باید پوست‌هایشان را بسوزانند که نمی‌خواهیم برای شان دردسر ایجاد کنیم. این کار گناه دارد. ما همین که توانستیم مانع از پخش این حرکت در برابر دید تماشاگران شویم خودش گام بزرگی است. دیگر باقی قضایا بر می‌گردد به خود بازیکنان. البته اگر این موارد را ببینیم با آنها برخورد می کنیم».

یکی از تیم هایی که با مشکل تتوی بازیکنانش مواجه است اما توانسته به طور نسبی با آن برخور کند، تیم پر طرفدار استقلال تهران است؛ تیمی که دو بازیکن سال قبل آن و سه بازیکن جدیدش روی بدن‌های شان نقاشی دارند!
منصور پورحیدری و پرویز مظلومی در کادرفنی استقلال از این بازیکنان خواسته اند اگر به تمرینات می‌آیند روی نقش و نگارهای بدن‌شان یا باند ببندند یا تی شرت‌های بلند بپوشند تا اینگونه فضای تمرینات شان آلوده نباشد. در این باره اما حجت الاسلام مالک، معاون فرهنگی استقلال می‌گوید: «از نظر دین مبین اسلام، خالکوبی یا هر حرکتی که به بدن آسیب برساند حرام است و من تا به حال بازیکنانم را ندیده بودم که خالکوبی داشته باشند. حتما از این پس رعایت بیشتری می‌کنیم و به بچه ها تذکر می‌دهیم تا این اشکال را از اندام شان پاک کنند و به نظرم این کار اصلا مناسب شان آنها نیست. باید آنها را خیلی دوستانه راهنمایی کنیم که مرتکب گناه نشوند».
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: hamshahrionline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
دختر 105ساله آمریکایی که هرگز ازدواج نکرده است!! (+عکس)
عکس: چهره بدون گریم بازیگر سریال در مسیر زاینده رود!!
عکس‌های بهنوش بختیاری وقتی که مکانیک بود!
گوشی جالب و استثنایی نوکیا! (+عکس)
کشوری که دختران و پسران حق عاشق شدن ندارند و رهبری که عاشق یانگوم است!!
9خطر آنلاینی که شما را تهدید می‌کند + راه‌های حفاظت!