نماینده یونسكو هم به شهر «كمشچه» اصفهان می‌آید تا در حضور او بزرگ‌ترین نان مسطح جهان پخته شود....
در حضور نماینده یونسكو صورت می‌گیرد
پخت بزرگ‌ترین نان مسطح جهان در اصفهان‌

نماینده یونسكو هم به شهر «كمشچه» اصفهان می‌آید تا در حضور او بزرگ‌ترین نان مسطح جهان پخته شود. اهالی شهر كمشچه در حالی دست به كار شده‌اند تا در زمینه پخت نان مسطح در جهان، ركورددار شوند كه از 9 خرداد میزبان جشنواره پخت نان هستند.

این نان هم در قالب همین جشنواره پخته می‌شود و قرار است در كتاب ركوردهای گینس هم ثبت شود. به گفته شهردار «كمشچه» ، این نان 8‌متر است و احتمالا 15 كیلو وزن دارد. برای پختن چنین نانی قرار است 15 نانوا آستین بالا بزنند و به هم كمك كنند تا بتوانند، بزرگ‌ترین نان مسطح جهان را صحیح و سالم بپزند.

برای پختن این نان هم یك تنور اختصاصی به روش سنتی ساخته شده است. مراسم پخت بزرگ‌ترین نان مسطح جهان با حضور مقامات استانی برگزار می‌شود.

«كمشچه» در 20 كیلومتری شهر اصفهان واقع شده است. 5 هزار نفر جمعیت دارد كه از این تعداد 1500 نفر در زمینه پخت و توزیع نان فعالیت می‌كنند.

در «كمشچه» روزانه 50 تن نان تولید می‌شود كه به مصرف 250 هزار نفر در استان اصفهان و استان‌های جنوبی كشور می‌رسد.

نان «كمشچه» بهترین نان سنتی ایران است كه كیفیتی بالا دارد و ضایعات آن تقریبا صفر است.

مصطفی محقق، شهردار و دبیر علمی جشنواره نان «كمشچه» افزود: در این جشنواره به دنبال این هستیم كه با برگزاری 4 كارگاه آموزشی شامل حفظ یا حذف نان‌های سنتی، بررسی علل ضایعات نان در كشور، بررسی وضعیت موجود نان در كشور و راه‌های رسیدن به وضعیت مطلوب و علل ناكامی نان‌های صنعتی در ایران، سطح علمی نانوایان را افزایش دهیم.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: جام‌جم آنلاین