کیمانی مارگ 88 ساله مسن ترین دانش آموز کنیا بنا به دستور مدیر مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند مجبور شد از ادامه تحصیل انصراف دهد...
 
   
 
کیمانی مارگ 88 ساله مسن ترین دانش آموز کنیا بنا به دستور مدیر مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند مجبور شد از ادامه تحصیل انصراف دهد.
معلمان این پیرمرد سختکوش بیان داشتند صلیب سرخ او را به عنوان یکی از چهره‌های باارزش کنیا معرفی کرده است. مارگ پس از اینکه در ماه ژانویه با درگرفتن شورش‌های داخلی بر سر نتیجه انتخابات کنیا خانه‌اش با خاک یکسان شد مجبور شد درس خواندن را چند ماهی کنار بگذارد. این مرد که نتیجه‌های زیادی دارد از سال 2004 تصمیم گرفت باسواد شود، برای همین در مقطع دبستان ثبت‌نام کرد و با کودکان هفت ساله کلاس اولی پشت یک میز و نیمکت نشست.
زمانی که دولت کنیا تحصیل در مدارس را برای تمام دانش آموزان رایگان اعلام کرد این پیرمرد که همواره در آتش یادگیری سواد می‌سوخت موفق شد از این فرصت استفاده و در کلاس اول ثبت‌نام کند. او تا قبل از دست دادن خانه‌اش حتی یک روز هم از مدرسه غیبت نکرده بود.
زمانی که مدیر مدرسه از او درخواست کرد دیگر در کلاس‌های درس شرکت نکند حال او چنان بد شد که از بیمارستان سر درآورد. مدیر دبستان محل تحصیل او از تصمیمی که گرفته بود به شدت پشیمان است. او معترف است تصمیمی از سر عجله و بدون فکر گرفته است. او بیان داشت پس از خوب شدن آقای مارگ شخصاً به دیدن او خواهد رفت و از او برای حضور مجدد در مدرسه دعوت به عمل خواهد آورد.  
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: زمانه