ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در خیلی از هنر ها حرف اول را می‌زند اما باید ببینیم این هنرمند محبوب ایران در منزل می‌تواند یک آشپز خوب نیز باشد...
 
ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در خیلی از هنر ها حرف اول را می‌زند اما باید ببینیم این هنرمند محبوب ایران در منزل می‌تواند یک آشپز خوب نیز باشد.

در آشپزی از هنر و خلاقیتی که دارید چطور استفاده می‌کنید؟

ستاره اسکندری:اینطور باید بگم که من آشپزی را به دو قسمت تقسیم می‌کنم,اولین قسمت خلاقیت می‌باشد و آن زمانی است که آدم به اندازه کافی فرصت دارد و می‌تواند به سمت و سوی غذاهایی برود که دوست دارد و آن ها را با حوصله درست کند.اگر بحث از خلاقیت می‌کنم منظورم دست بردن در بخش  خالص مزه ها و تغییر دادن آن هاست.مثلا مادر من وقتی می‌خواهد خورش بادمجان درست کند طبق معمول گوشت را با پیاز و کمی‌زرد چوبه و فلفل تفت می‌دهد اما من گوشت را با پودر سیر,گردلیمو,آویشن و کمی‌دارچین تفت می‌دهم ,منظورم این است که دوست دارم مزه غذا ها را تغییر بدهم.قسمت دوم هنر است و زمانی است که ما اصلا فرصتی نداریم  و به نظر من که زمانی برای درست کردن آشپزی نداشته باشم از فیله ی مرغ و یا ماکارونی استفاده می‌کنم.
 

آیا شما از کتاب های آشپزی هم استفاده می‌کنید؟

ستاره اسکندری:نه,چون کتاب آشپزی قوانین خودش را دارد که من نمی‌توانم از آنها پیروی کنم(با خنده).من سعی می‌کنم در آشپزی همه چیز را با ذائقه ی خودم پیش ببرم.خیلی معتقدم که ذائقه ی خوب در آشپزی می‌تواند آدم ها را جذب کند.به نظرم اشتراکات روحی آدم ها در غذا متجلی است.مثلا خودم,من آدم هیجانی و پرشروشوری هستم و آشپزی ام هم همینطور است یعنی نظم ندارد,من نمی‌فهمم وقتی می‌گویند یک سوم پیمانه روغن یعنی چه.گفتم که بیشتر روی ذائقه ی خودم آشپزی می‌کنم مثلا من عاشق سیر هستم و با ربط و بی ربط به غذاهام سیر اضافه می‌کنم.

در زندگی شخصی چطور,به همین صورت روش خود را انجام می‌دهید؟

ستاره اسکندری:اصولا روحیه نظم ناپذیری دارم(با خنده).ترجیح می‌دهم  به جای آنکه چیزی به من دیکته شود از روش خودم به نتیجه برسم.

آیا تا به حال در خانه دوست یا فامیل هم آشپزی کرده اید؟

ستاره اسکندری:
یادم می‌آید در خانه یکی از دوستانم در پاریس بودم که هوس خورش بادمجان کردم,به خاطر همین بازار را گشتم و بادمجان تهیه کردم,از ده صبح شروع کردم به پوست کندن بادمجان ها تا سریع خورش را درست کنم اتفاقا خیلی هم خوشمزه شده بود و دوستانم خیلی از این غذا خوششان آمد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: farscinema.com
 
مطالب جالب دیگر:
طنز: نامه ی غضنفر به همسرش!! ( + عکس )
دستگیری تعدادی آشپز درحال پخت کيک غيراخلاقی!!
جذاب ترین زن عربستان سعودی انتخاب شد!! ( + عکس )
۳۱ نکته مهم که باید در زندگی رعایت کنید!
عکس‌های لو رفته از زن پرحاشیه هالیوود هنگام تزریق بوتاکس!! ( + عکس )
تصاویر محصول جدید باربی برای دختر بچه ها؛ نوه باربی!!
عکس ناراحت کننده: شما را به جان هر کسی که دوست دارید در را باز کنید!