پکن 8000 خدمه نگهداری توالت را به کار گمارده است که هر کدام مسئول یک توالت عمومی معین در جریان بازی‌های المپیک...
 
   
   
پکن 8000 خدمه نگهداری توالت را به کار گمارده است که هر کدام مسئول یک توالت عمومی معین در جریان بازی‌های المپیک در این شهر خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری شین‌هوا این افراد در مورد معیارها و فنون بهداشتی، مسائل مربوط به المپیک و عبارات کاربردی انگلیسی تعلیم دیده‌اند.
هر هفته‌ به صورت انتخابی از توالت‌های عمومی بازرسی به عمل خواهد آمد و نتایج این بازرسی‌ها بر روی وب‌سایت کمیسیون مدیریت خدمات شهرداری ارسال خواهد شد.
پکن همچنین سعی کرده است که بهترین سبک لگن توالت را فراهم آورد، و این مسئله را مورد توجه قرار داده است که غربی‌ها توالت‌های نشیمن‌دار را می‌پسندند که راحت‌تر هستند و افراد سالمند و ناتوان بهتر می‌توانند از آنها استفاده کنند.
در مقابل توالت‌های چمباتمه‌ای به طور گسترده‌ای در دستشویی‌های عمومی چین مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا گفته می‌شود به علت  عدم تماس مستقیم با بدن بهداشتی‌تر هستند.
در بیش از 30 بار استفاده آزمایشی از توالت‌های عمومی که سازمان‌دهندگان بازی‌ها ترتیب دادند، خارجیان شکایت‌های مکرری از توالت‌های چمباتمه‌ای ابراز کردند.
یائو هوی،معاون رئیس مدیریت برگزاری مسابقات در این باره گفت: "همه توالت‌ها تغییر داده نخواهند شد، اما توالت‌های مربوط به روزنامه‌نگاران، ورزشکاران و مهمانان ویژه عوض خواهند شد."
 

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: همشهری‌آنلاین