صاحب یک جزیره کوچک در نزدیکی اسکاتلند از انگلستان اعلام استقلال کرد و با جمعیتی بالغ بر یک نفر اعلام کرد که قلمرو خود را دارد...
 
 
صاحب یک جزیره کوچک در نزدیکی اسکاتلند از انگلستان اعلام استقلال کرد و با جمعیتی بالغ بر یک نفر اعلام کرد که قلمرو خود را دارد. استوارت هیل مالک جزیره 5/2 جریبی فورویک در دریای شمال گفت که پس از این حاکمیت دولت انگلستان و اتحادیه اروپا را به رسمیت نخواهد شناخت و برای اثبات این ادعا به یک قباله ازدواج مربوط به قرون گذشته استناد می‌کند؛ «فورویک از این پس مقید به قوانین بریتانیا نیست.»
هیل 65 ساله در سال 2001 اقدام به سفر به دور تا دور انگلستان کرد، اما قایقش دچار نقص شد و او در فورویک مستقر شد. او که تنها ساکن این جزیره است قصد دارد برای خود واحد پول مجزا و تمبر تعیین کند و در قلمرو خود پرچمی مخصوص برافرازد. هیل ضمن اعلام این موضوع در سایت خود افزود که هیچ نوع مالیات و ورودیه‌ای برای کشورش تعیین نخواهد کرد. ادعای آقای هیل به قراری در قرن 15 میلادی بین کریستین پادشاه نروژ و جیمز سوم پادشاه اسکاتلند باز می‌گردد. در این قرار مجموعه جزایر شتلند به عنوان جهیزیه عروسی به پادشاه اسکاتلند هدیه شده بود. براساس مطالعات هیل در زمینه تاریخ، در 1669 چارلز دوم نیز باقی ماندن این جزیره در مالکیت انگلستان را تایید کرده است.
او معتقد است حالا وقت این است که فورویک مستقل شود. او در نامه‌ای به ملکه تصمیم خود را اعلام کرده و همچنین در سایتش نوشته است؛ «من از همه افراد جهان که مایلند از شر دروغ، ظلم و بدی دولت‌ها خلاص شوند دعوت می‌کنم که شهروند فورویک شوند.»  
 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: زمانه