بازیگر برنده اسکار با ثبت اثر دست و پای خود روی سیمان در محوطه چاینیز تیه‌تر لس‌آنجلس به جمع افسانه‌هایی پیوست که پیش از این نشان خود را در...

 

 
بازیگر برنده اسکار با ثبت اثر دست و پای خود روی سیمان در محوطه چاینیز تیه‌تر لس‌آنجلس به جمع افسانه‌هایی پیوست که پیش از این نشان خود را در سینمای معروف بلوار هالیوود ثبت کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد در مراسم تقدیر از ستاره ۷۵ ساله بریتانیایی، مایکل کین، حدود ۱۰۰ مهمان از جمله کریستوفر نولان کارگردان "شوالیه تاریکی" فیلم جدید کین حضور داشتند.

بازیگر قدیمی سینما در فیلم جدید مجموعه "بتمن" به نقش آلفرد پیشخدمت وفادار مبارز نقابدار ظاهر می‌شود که از جمعه این هفته ۱۸ ژوئیه به نمایش درمی‌آید. برخلاف پیاده‌روی مشاهیر هالیوود که بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای سرگرمی در آن صاحب ستاره هستند، از سال ۱۹۲۱ تاکنون تنها ۱۹۲ نفر اثر دست و پای خود را در محوطه چاینیز تیه‌تر ثبت کرده‌اند.
 

کین که متولد لندن است، در سال ۲۰۰۰ نشان شوالیه دریافت کرد. او برای فیلم‌های "الفی" ۱۹۶۶، "کارآگاه" ۱۹۷۲، "تعلیم دادن ریتا" ۱۹۸۳، "هانا و خواهرانش" ۱۹۸۶، "قوانین خاندان سیدر"۱۹۹۹ و "آمریکایی آرام" ۲۰۰۲ شش بار نامزد اسکار بود و دو بار با فیلم‌های "هانا و خواهرانش" و "قوانین خاندان سیدر" جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را برد.
کین در دوران کاری خود که حدود نیم قرن است ادامه دارد در بیش از ۱۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده و به تازگی بازی در فیلم "کسی اینجا هست؟" به کارگردانی جان کراولی را به پایان رسانده است. 
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: آفتاب