فواید نوشیدن آب گرم برای بدن؟
 خوردن آب کافی برای بدن فواید زیادی دارد اما نوشیدن آب گرم فواید بیشتری دارد که در ادامه به شما می گوییم

 نوشیدن آب گرم چه مزایایی برای بدن دارد؟

 نوشیدن آب کافی می تواند پوست، ماهیچه ها و سلامت مفصل را پشتیبانی کند. آب به سلولهای بدن کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کرده و با عفونت ها مبارزه کنند. نوشیدن چند لیوان آب گرم روزانه مزایای بیشتری را به همراه دارد.

هزاران سال مردم نوشیدنی های گرم را مصرف کرده اند. ادبیات پزشکی عامه پر از داستانهایی است که چگونه آب گرم می تواند سلامتی را بهبود بخشد.

هفت مورد از مزایای بالقوه نوشیدن آب گرم:

1- هضم سالم تر 

کم آبی می تواند باعث یبوست مزمن شود. این یبوست می تواند حرکات روده را دردناک کند و ممکن است باعث مشکلات دیگری از جمله بواسیر و نفخ شود.

نوشیدن آب گرم کمک می کند تا غذا سریعتر از نوشیدن آب سرد تجزیه شود. با حمایت از حرکات منظم روده ، خطر یبوست را کاهش می دهد.

2- سم زدایی بدن

هنگامی که آب به اندازه کافی گرم است که دمای بدن فرد را بالا می برد ، می تواند باعث تعریق شود. عرق کردن سموم را از بین می برد و می تواند به تمیز کردن منافذ کمک کند.

2- بهبود گردش خون

آب گرم گشادکننده عروق است، به این معنی که رگ های خونی را گسترش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. این امر می تواند به آرامش عضلات و کاهش درد کمک کند.

4- کاهش وزن

نوشیدن آب بیشتر می تواند به فرد در کاهش وزن کمک کند. آب همچنین به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کند و مواد زائد را بیرون بکشد.

5- کاهش درد

آب گرم گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون می تواند درد عضلات آسیب دیده را بهبود بخشد.

6- مبارزه با سرماخوردگی و بهبود سلامت سینوس

نوشیدن آب گرم به حرکت سریع مخاط کمک می کند. این بدان معناست که نوشیدن آب گرم سرفه و نفس کشیدن را بهبود می بخشد.

7- کاهش استرس

یک فنجان آب گرم به افراد در مدیریت استرس و اضطراب کمک می کند. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف مایعات گرم مانند چای و قهوه می تواند استرس را کاهش داده و احساس اضطراب را کم کند.


بیشتر بدانید : نوشیدن آب یخ چه خطراتی برای بدن دارد؟

بیشتر بدانید : عوارض نوشیدن آب و مایعات زیاد

بیشتر بدانید : آب چاق می کند یا لاغر؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com