سم زدایی کلیه ها با پیاز و جعفری
از آن جایی که کار کلیه ها پاکسازی سایر اندام های بدن است در طول زمان رسوبات زیادی در آن ها جمع خواهد شد بنابراین بهتر است برای مراقبت از کلیه ها هر چند وقت یکبار آن ها را پاکسازی کنیم. یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی کلیه ها استفاده از پیاز است.

پاکسازی و سم زدایی کلیه ها با پیاز درمانی

کلیه یکی از مهم ترین اندام های بدن و مشئول فیلتر کردن سموم از خون و سم زدایی بدن است. بنابراین حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جایی که کار کلیه ها پاکسازی سایر اندام های بدن است در طول زمان رسوبات زیادی در آن ها جمع خواهد شد بنابراین بهتر است برای مراقبت از کلیه ها هر چند وقت یکبار آن ها را پاکسازی کنیم. یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی کلیه ها استفاده از پیاز است. 

 سم زدایی کلیه ها با پیاز و جعفری

 مواد لازم برای سم زدایی کلیه

پیاز خام: 2 عدد

لیمو ترش: 2 عدد

جعفری: 3 شاخه

آب: 2 لیتر

آب را روی حرارت به جوش آورید. پیازها را پوست گرفته و حلقه کرده یا خرد کنید. آب را از روی حرارت برداشته و پیاز را به آن اضافه کنید. جعفری و آب لیمو را اضافه کرده در ظرف را گذاشته و 2 ساعت زمان بدهید سپس از صافی رد کنید.

این 2 لیتر دارو را می توانید به 5-6 قسمت تقسیم نموده در طول روز استفاده کنید. خواص دیورتیک diuretic ( ادرار آور ) این دارو بسیار قوی است بنابراین فقط هفته ای 3 روز می توانید از آن استفاده کنید. مصرف این دارو را می توانید به مدت 2-3 هفته تکرار کنید .

در حین مصرف این دارو باید مصرف نمکتان را محدود کرده و از مصرف چربی های اشباع و قند اجتناب نمایید و در عوض مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. در غیر اینصورت در رون سم زدایی کلیه ها اختلال ایجاد خواهد شد. مصرف حبوبات، قارچ و ماهی هم در این دوره مفید است.

تداخلات دارویی: این درمان در بیماران مبتلا به اسهال و رفلاکس اسیدی می تواند منجر به واکنش هایی ناخواسته شود. همچنین برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود چون معمولا منجر به کاهش فشار خون خواهد شد. افراد مبتلا به قند خون هم اگر از این دارو استفاده کند میزان قند خونشان به حد هشدار خواهد رسید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خطرناکترین دارو ها برای کلیه را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علایمی که نشان می دهند کلیه ها مشکل دارند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از سنگ کلیه با 10 روش



 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ