سلامت عروق و پیشگیری از از سکته را با رعایت این نکات تضمین کنید
سلامت نگه داشتن عروق خونی اهمیت بسیار بالایی دارد. بخش بزرگی از مشکلات قلبی عروقی که امروزه با آن روبرو هستیم نتیجه آسیب شرسانی از کلسترول و سموم است

بهترین روش برای تضمین سلامت قلب و عروق


سلامت نگه داشتن عروق خونی اهمیت بسیار بالایی دارد. بخش بزرگی از مشکلات قلبی عروقی که امروزه با آن روبرو هستیم نتیجه آسیب شرسانی از کلسترول و سموم است.

بنابراین قبل از این که دچار بیماری جدی ای بشوید باید بیاموزید چگونه شیوه زندگی خود را تغییر دهید. در ادامه نکاتی را برای سلامت شریان خا و پیشگیری از سکته قلبی و مغزی با شما در میان می گذاریم.


برای سلامت قلب و عروق اسیدهای چرب امگا3 مصرف کنید

منابع امگا3

خوردن امگا3 بای حفظ سلامت عروق خونی لازم است. امگاس باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید می شود. مصرف منظم امگا3 حتی از طریق مکمل به کاهش خطر گرفتگی عروق، فشار خون بالا و حمله قلبی کمک می کند.

منابع امگا3 عبارتند از :

ماهی های چرب

آجیل ها و دانه ها

روغن زیتون

لوبیا سویا


برای سلامت قلب و عروق ورزش کنید

ورزش منظم برای سلامت کلی بدن و سلامت عروق خونی لازم است. فعالیت بدنی منجر به گردش خن سالم و سیستم تنفسی و قلب و عروق سلامت می شد. هر گونه فعالیت بدنی برای جلگیری از بالا رفتن کلسترول و فشار خون و وزن مفید است. 30 دقیقه ورزش در روز خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.


برای سلامت قلب و عروق رژیم غذایی متعادل داشته باشید

میوه ها وسبزیجات

رژیم غذایی متعادل حاوی تنوع غذایی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است که بهترین راه برای کاهش وزن و کنترل کلسترول است. از همه مواد غذایی باید به اندازه کم استفده کنید ولی تا حد امکان مصرف قند و نمک را کم کنید.

رژیم متعادل شامل :

میوه ها و سبزیجات تازه

آیل ها و دانه ها

گوشت بدون چربی و ماهی


مدیریت استرس

اگر بدن شما به طور مداوم و طولانی مدت تحت استرس باشد واکنش های شیمیایی خاصی نشان می دهد که منجر به ایجاد مشکلاتی در شریان ها می شود. ضربان قلب و فشار خونتان بالا می رود که تاثیر منفی برا سلامت شما می گذارد.آموختن تمرینات تنفسی و مدیتیشن برای کنترل استرس ضروری است.

بیشتر بدانید : کنترل استرس و آرام شدن فوری با چند ترفند 10 ثانیه ای


غذاهایی که کلسترول بالا دارند مصرف نکنید

سوسیس و کالباس

سوسیس و گوشت های فراوری شده کلسترول بالایی دارند که برای عروق خونی مفید نیستند.

بدن شما مقدار کمی کلسترول برای فرایندهای خاص نیاز دارد با این حال مقدار زیاد کلسترول عامل ایجاد بیماری های مختلف قلبی است.

منابع مشترک کلسترول :

گوشت قرمز

گوشت فراوری شده

سرخ کردنی ها

شیرینی های فراوری شده


بیشتر بدانید : متخصصان قلب و عروق این 8 ماده غذایی را نمی خورند!

بیشتر بدانید : سلامت قلب و عروق را با این آنتی اکسیدان طبیعی تضمین کنید

بیشتر بدانید : آیا پنیر تاثیرات منفی بر سلامت قلب و عروق دارد؟



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ