بسیاری از مشکلات وضعیت می‌توانند باعث فشار بر روی پاها شود. در واقع، پاهای ما پایۀ تعادل مان هستند...


آیا کمر، ران، زانو و پاهای تان درد می‌کنند: آیا تاکنون به یک متخصص پا مراجعه کرده اید؟

 وضعیت های نادرست، می‌تواند باعث ایجاد درد در سطح پاها، قوزک، ران، کمر و البته زانوها شود. برای اطمینان خاطر، توصیه می‌شود که به یک متخصص پا مراجعه کنید.

وضعیت بد پاها می‌تواند باعث ایجاد درد در کمر، ران و زانوها شود
درد زانوها، ران یا کمر، تمام دردهای ناحیۀ پا و قوزک، ممکن است نشان دهندۀ این باشد که یک مکانیسم مفصلی یا ماهیچه ای خوب کار نمی‌کند. شاید علتش فقط فشار بر پاها باشد.

متخصص پا
باید بدانید که هر پایی منحصر به فرد است، هر پا فرم و حجم خاص خودش را دارد که شرایط وضعیت قرار گرفتن ما را تعیین می‌کنند. البته آسیب های رایجی برای پا شناخته شده اند، مانند: کف پای صاف، پای فرورفته، انحراف پاشنه به داخل یا خارج، پینه های پا، چنگالی شدن انگشتان پا و غیره. شاید هم فرد از "شکستگی استرس" ، عدم مقاومت پا یا قوزک و یا تاندینوپاتی رنج می‌برد. تمام این بیماری ها درجات مختلفی دارند که می‌توانند بر تعادل ما اثر بگذارند زیرا پاهای ما پایۀ تعادل وضعیت مان هستند.

ابزارهای مورد استفادۀ متخصص پا
متخصص پا یک آزمایش کلینیکی و یک آنالیز مکانیسم پاها و اعضای پایین تنه را تجویز می‌کند تا بر اساس آنها مشکل را تشخیص دهد.

•اگر پزشک یکی از بیماری های: پینه، میخچه پا، زگیل های کف پا، ناخن فرورفته، و دیگر بیماری های پوست یا ناخن را تشخیص دهد، درمان ویژه ای پیشنهاد خواهد کرد.

•برای دور نگه داشتن یک بخش از اصطکاک به منظور کاستن از درد در موارد میخچه، پینه و غیره، می‌توان ارتوپلاستی را به بیمار پیشنهاد کرد، این روش پوشیدن یک پروتز نرم و متحرک در طول روز است. این پروتز همزمان هم محافظ است و هم اصلاح کننده. ضمناً برای نگه داشتن انگشتان پا، جلوی پا یا تمام پا و همچنین اصلاح وضعیت استفاده می‌شود. این پروتز شب ها هم پوشیده می‌شود.

•اگر متخصص پا انحراف پا یا مشکلات وضعیتی را تشخیص دهد، ممکن است ارتزهای کف پا مناسب با آناتومی بدن شما پیشنهاد دهد تا عملکرد پاهای تان منظم تر شود. قرار داشتن پاها در کفش، باعث توزیع بهتر فشار و هدایت پا می‌شود، این عمل اجازه می‌‌دهد که ماهیچه ها و تاندون ها بهتر کار کنند. ضمناً با این روش پاها بهتر قرار می‌گیرند و بر اسکلت بدن تأثیر می‌گذارند. ممکن است که درمان بر روی زانو، ران یا کمر هم متمرکز شود شود و دردها را تسکین دهد حتی کاملاً از بین ببردشان.

امروزه روش های درمان با استفاده از پروتزهای ظریف، راحت و مؤثر به میزان قابل توجهی پیشرفت کرده اند.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت
 
مطالب پیشنهادی :
8 ورزش برای رفع درد گردن
گردن و گردن درد
چگونه از گردندرد پيشگيري کنيم؟
راههای مبارزه با درد گردن
از بین بردن درد گردن با 3 حركت