با توجه به این که در فصل تابستان شیوع وبا افزایش می یابد باید تا حد امکان ملاحظات لازم جهت پیشگیری در حد نیاز درمان این بیماری انجام شود.

 دکتر ملک زاده، متخصص گوارش و کبد اظهار داشت: با توجه به این که در فصل تابستان شیوع وبا افزایش می یابد باید تا حد امکان ملاحظات لازم جهت پیشگیری در حد نیاز درمان این بیماری انجام شود.

وی افزود: علیرغم این که در فصل تابستان امسال چیزی حدود 20 مورد ابتلا به وبا در کشور گزارش شده است اما می توان امسال را سال خوبی از جهت کنترل ابتلا به این بیماری دانست.وی با بیان این که بیماری با اسهال آب برنجی شناخته شده است خاطر نشان کرد: دیگر علائم وبا شامل درد های شکمی و دردهای عضلانی ، مغفول مانده دکتر مورد توجه قرار گرفته اند و این هم به علت این خطرزا بودن اسهال های وبایی است.

وی گفت: اسهال وبایی با رنگی شبیه به آب برنج مشخصه ابتلا به وباست و این اسهال به شدت تعادل آب و الکترولیت ها را بر هم می زند و زمینه کم آبی را به سرعت فراهم می سازد.وی افزود: شستشوی 3 مرحله ای سبزیجات شامل آب کشی سبزیجات استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی و سپس استفاده از چند  قطره محلول ضد عفونی مهم ترین  و موثر ترین راه کارها در پاکسازی و ضد عفونی کردن سبزیجات می باشد به طوری که این روش تا حدود 80 درصد ابتلا به وبا از بین می رود.

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
http://www.seemorgh.com.health/
منبع : Salamatnews.com
 
مطالب پیشنهادی:

لبنیات برای چه كسانی ضرر دارد؟
اثر شگفت انگیز این لبنیات در لاغری!!
لبنیات در برنامه غذایی کودکان
آیا لبنیات ترش سودمند است؟
درمان چروک صورت با لبنیات