درمان ساده گل مژه را بدانید
این بیماری اصولاً بیماری خطرناکی نیست که درمان نداشته باشد.
فرامرز انوری اظهار داشت: عامل به وجود آورنده گل‌مژه در کودکان و بزرگسالان تقریباً یکی است و می‌تواند به واسطه عوامل میکروبی، التهابی یا مجموعه‌ای از هر دو باشد.

فوق تخصص چشم‌پزشکی کودکان گفت: در پلک فوقانی و تحتانی چندین غده به نام مبونئین وجود دارد که غده چربی چشم است و وقتی اشک ترشح می‌شود مبونئین چربی ترشح می‌کند. مخلوط اینها باعث می‌شود که اشک زود تبخیر نشود. چشم مرطوب بماند و لغزندگی چشم در سطح چشم راحت‌تر انجام گیرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: به دلیل دیابت یا عفونت میکروبی یا به هر دلیل دیگری ممکن است دهانه‌ یک یا دو غده مبونئین بسته و ملتهب شده و در ادامه نیز قرمز، دردناک و بزرگ شود. این فوق تخصص چشم‌پزشکی کودکان ادامه داد: این روند می‌تواند هم در کودکان و هم در بزرگسالان به وجود آید که برای درمان می‌توان از قطره آنتی‌بیوتیک همراه با کمپرس حوله گرم استفاده کرد؛ کمپرس حوله گرم باعث گرم شدن چربی و آغاز فعالیت غده مبونئین می‌شود.

انوری تصریح کرد: این بیماری اصولاً بیماری خطرناکی نیست که درمان نداشته باشد چرا که 95 درصد گل‌مژه‌ها با دارو و کمپرس حوله گرم درمان می‌شود اما اگر با دارو درمان نشد می‌توان با تزریق استروئید به رفع آن کمک کرد و در موارد نادر از عمل جراحی نیز برای برداشتن گل‌مژه استفاده کرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
رازهایی كه چشم ‌پزشكان نمی‌گویند
نکاتی راجع به خشکی چشم
غذاهای تقویت کننده چشم!!
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ها
وقتی قرنیه چشم كدر می‌شود