اثر آلودگی هوا بر حملات ام اس
آلودگی هوا شمار سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد.
دکتر عبدالرضا مقدسی، متخصص مغز و اعصاب، درباره تاثیرآلاینده‌های هوا بر سیستم مغز و اعصاب توضیح داد: اظهارات متفاوتی درباره اثرگذاری آلاینده‌های هوا بر بدن از جمله دستگاه عصبی وجود دارد اما مشاهده شده است آلودگی هوا می‌تواند بر روی بسیاری از بیماری‌ها اثرگذار باشد. وی افزود: به عنوان مثال سردردهای میگرنی در دوره افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوا، افزایش پیدا می‌کنند. همچنین سمومی که در زمان آلودگی هوا وارد بدن می‌شوند، می‌توانند یک حالت شبه آلزایمری ایجاد کنند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه همچنین مشاهده شده است آلودگی هوا شمار سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد، درباره بیماری ام.اس و تاثیر آلاینده‌های هوا بر آن، گفت: درباره ام.اس گفته می‌شود چون یک بیماری التهابی است، آلودگی هوا می‌تواند بر آن اثرگذار باشد و حملات ام.اسی را افزایش دهد. مقدسی ادامه داد: برخلاف اینکه همواره به بیماران ام.اس توصیه می‌کنیم، ورزش کنند، اما متاسفانه ورزش در هوای آلوده یک اثر معکوس دارد و جذب آلاینده‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین ورزش در هوای آلوده می‌تواند درمان‌های کمکی چون ورزش را نیز برای بیماران ام.اس بی‌اثر کند.

وی توصیه‌هایی برای بیماران ام.اس داشت و گفت: همه بیماران بویژه بیماران مبتلا به ام.اس تا حد امکان خروج غیر ضروری از منزل نداشته باشند و اگر این امکان برای آنها وجود دارد، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خریداری کرده و در منزل خود قرار دهند. این متخصص مغزواعصاب ادامه داد: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از میزان عود بیماری‌هایی که تحت تاثیر آلاینده‌ها هستند، می کاهد. همچنین مصرف شیر می‌تواند به سم‌زدایی از بدن در این مواقع کمک کند.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا