علائم اولیه ابتلا به ویروس زیکا
آلودگی به ویروس زیکا اغلب با سردرد شروع شده و در مدت چند روز، علائمی همچون حساسیت پوستی و تب در فرد ظاهر می‌شود. گزارش‌ها حاکیست این حساسیت پوستی در ۹۰ درصد بیماران بوجود می‌آید که می‌تواند آزاردهنده باشد.

ویروس زیکا در المپیک 2016 ریو

علائم ویروس زیکا اغلب خفیف است و طی چند روز از بین می‌رود اما از آنجایی که موجب نارسایی مادرزادی در نوزاد می‌شود آگاهی عموم از آن حائز اهمیت است. این ویروس در زنان باردار موجب می‌شود تا نوزادانی مبتلا به عارضه مادرزادی میکروسفالی به دنیا آورند و در نتیجه آگاهی پیدا کردن از علائم آلودگی به ویروس زیکا برای جلوگیری از انتقال آن به زنان باردار ضروری است.

آلودگی به ویروس زیکا اغلب با سردرد شروع شده و در مدت چند روز، علائمی همچون حساسیت پوستی و تب در فرد ظاهر می‌شود. گزارش‌ها حاکیست این حساسیت پوستی در ۹۰ درصد بیماران بوجود می‌آید که می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین برخی بیماران در ناحیه مفصل‌های مچ، زانو و قوزک پا دچار درد می‌شوند.این علائم برای مدت یک هفته طول می‌کشد و معمولا در مدت دو هفته پس از آلودگی اولیه ظاهر می‌شود.

زنان باردار که علائم زیکا را مشاهده کرده‌اند یا به مناطق شیوع این ویروس سفر داشته‌اند باید آزمایش خون بدهند. همچنین مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا به زنان ساکن در مناطق شیوع زیکا توصیه می‌کند در صورتیکه علائم این ویروس را مشاهده نکرده‌اند در سه ماه نخست و دوم بارداری تحت آزمایش قرار بگیرند.

به گزارش مدیکال دیلی، در حال حاضر درمانی برای عفونت ناشی از ویروس زیکا وجود ندارد. هر چند به بیماران توصیه می‌شود به مقدار کافی از نوشیدنی‌ها استفاده کنند، استراحت کافی داشته باشند و از داروهای مسکن برای کاهش درد یا تب استفاده نمایند.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir