کاهش التهاب روده با 7 ماده غذایی
التهاب روده و مشکلات گوارشی خود را با مصرف آن دسته از غذاهایی که به بهبودی کمک می‌کنند و باعث کاهش التهاب می‌شوند درمان کنید

نقش مواد غذایی در کاهش التهاب رود

این غذاها موجب داشتن یک سیستم گوارشی قوی و غلبه بر مشکلات التهابی معده و روده هستند. برای رسیدن به این منظور میوه‌ها و سبزی‌ها یخ‌زده مواردی قابل‌قبول هستند، زیرا آن‌ها زمانی که رسیده‌اند، برداشت می‌شوند و این فرصت را برای ساخت یک مجموعه کامل از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی فنول ها داشته‌اند. هر زمان که امکان‌پذیر باشد، می‌توانید محصولات ارگانیک را تولید کنید و اگر بتوانید، انواع مختلفی از این محصولات را از منابع محلی پیدا کنید. از مصرف کنسرو میوه‌ها یا سبزی‌هایی که ممکن است با شکر یا نمک نگهداری شده باشند اجتناب کنید. تعدادی از غذاها به خاطر خاصیتشان برای بهبود زخم شناخته‌شده‌اند. این‌ها مواد غذایی هستند که ازنظر طبیعی دارای خاصیت ضدالتهاب هستند و هرروز می‌توانید از میان این گزینه‌ها به‌طور متناوب برای مصرف روزانه خود انتخاب کنید. در این مقاله به معرفی 7 مورد از این مواد غذایی شفابخش می‌پردازیم.

دارچین (Cinnamon) کاهنده موثر التهاب روده

دارچین یکی از مواد غذایی است که دارای خاصیت فراوانی است که چند مورد آن شامل مواد زیر است: پیشگیری از بیماری آلزایمر و ام‌اس (مولتیپل اسکلروزیس) تا کاهش پروفایل‌های لیپیدی و گلوکز در خون. از این ماده غذایی پرخاصیت به میزان یک‌دهم قاشق چای‌خوری به‌طور روزانه برای تأمین یک دوز مصرفی سالم و مؤثر استفاده کنید.

سبزی‌های چلیپایی (Cruciferous vegetables)

سبزی‌های چلیپایی (به شکل صلیب) که شامل سبزی‌های نظیر جوانه بروسیا، کلم، بوک چوی، کلم بروکلی، گل‌کلم و کلم‌قمری هستند از مواد غذایی هستند که به علت داشتن ترکیبات دارای خاصیت ضد سرطانی (مثل سرطان معده و ریه) هستند. همچنین آن‌ها حاوی یک خانواده از مواد مغذی حیاتی هستند به نام گلوکوزینولات ها که پلی فنول های قوی هستند که مخصوصاً برای کاهش التهاب در روده‌ها مفیدند.

میوه‌های تیره‌رنگ (Dark-colored fruits)

شما می‌توانید برای سلامت دستگاه گوارش خود از میوه‌های سیاه‌رنگ با غلظت بالایی از پلی فنل ها، مانند انواع توت‌ها، گیلاس‌ها و انگور قرمز استفاده کنید.

چای سبز (Green tea)

مصرف یک تا سه فنجان از چای سبز به‌طور روزانه می‌تواند به درمان التهاب روده کمک کند. به‌عنوان یک جایزه برای مصرف‌کننده، این نوشیدنی هم باعث کاهش در وزن شده و هم یک پروبیوتیک است.

اسیدهای چرب امگا 3(Omega-3 fatty acids)

این مواد مغذی قدرتمند را باید از طریق رژیم غذایی به دست آورد، زیرا بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند. در میان بسیاری از مزایای دیگر که برای ما از طریق مصرف آن‌ها به ارمغان می‌آید، آن‌ها ژن‌هایی را فعال می‌کنند که التهاب در روده را کاهش می‌دهند. غذاهایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند شامل گوشت گاو، ماهی سرد و غذاهای دریایی، گردو، گردو، آجیل کاج، بذر چای، دانه‌های کتان، ریحان، پونه، گل‌میخ، میرورام و ترخون می‌باشد.

جعفری (Parsley)

جعفری می تواند به بهبود سلامت استخوان و سلامت ادراری کمک کند و یکی از بهترین ویتامین ها برای سلامت و کاهش التهاب روده است.

آب گوجه (Tomato juice)

شما می‌توانید پنج اونس آب گوجه‌فرنگی را برای کمک به روده خود بنوشید و حتی پس از یک دوره مصرف باعث بهبود می‌شوند. این نوشیدنی‌های گیاهی پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و لیکوپن است که باعث تعادل در سطح گلوکز شمارا در تمام طول روز می‌شود.


بیشتر بدانید : التهاب حاد روده :از چه غذاهایی باید پرهیز کرد و چه غذاهایی را باید در الویت قرار داد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: redmag.ir