سیروز کبدی و درمان آن با مربای شاتوت + خواص مربای شاتوت
شاه توت میوه خوشمزه و پرخاصیتی است و مربای شاه توت نیز طرفداران زیادی دارد. در این مطلب به برخی از مهم ترین خواص شاه توت اشاره می کنیم.

درمان سیروز کبدی با مربای شاتوت

مربای شاتوت حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ،  گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲، آنتی اکسیدان، اسید فولیک، کلسیم، پروتئین، پتاسیم، منیزیم، منگنز و قند‌های طبیعی است.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در مورد خواص مربای شاتوت و اینکه این مربا برای چه کسانی مفید است صحبت هایی بیان کرده اند که در ادامه به آنها می پردازیم.


مهم‌ترین خواص مربای شاتوت

این مربا به علت داشتن ویتامین‌های A و C  خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها به ویژه سرطان گوارش محافظت می‌کند. این مربا نقش مؤثری در درمان کم خونی و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها دارد؛ مربای شاتوت موجب طراوت و شادابی پوست هم می‌شود.

مربای شاتوت به علت وجود پتاسیم موجب کنترل فشار خون می‌شود و با تنظیم پمپ سدیم و پتاسیم در بدن ضربان قلب را هم تنظیم می‌کند.

سیروز کبدی و درمان آن با مربای شاتوت + خواص مربای شاتوت

مربای شاتوت برای درمان انواع عفونت‌های بدن به ویژه عفونت‌های مجاری ادراری مفید است؛ این مربا با افزایش ملانین در ریشه مو باعث طراوت، رشد و برگرداندن رنگ طبیعی به مو می‌شود.

مربای شاتوت تأثیر بسزایی در بهبود زخم‌های دهانی مانند آفت دهان دارد و برای مبتلایان به دیابت مفید است. مربای شاتوت موجب از بین رفتن چربی کبد می‌شود و برای مبتلایان به اختلالات کبدی مانند سیروز کبدی بسیار مفید است؛ این مربا همچنین نقش مؤثری در پاکسازی کبد از سموم دارد.

مربای شاتوت نقش مؤثری در رفع بی‌اشتهایی، استفراغ، سرگیجه، افت فشار خون و بی‌حالی دارد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه ی کاهش قند خون



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir