افرادی که میگرن دارند بیشتر در معرض بروز آلزایمر هستند
 همانطور که میدانید میگرن بیماری همه گیر و آزار دهنده ای است طبق آخرین  تحقیقات محققان افرادی که میگرن دارند احتمال بروز آلزایمر در آنها بیشتر است

 میگرن باعث بروز آلزایمر میشود

زوال عقل شایع‌ترین بیماری عصبی در بزرگسالان است و به همین دلیل تمام عوامل خطر آن حائز اهمیت هستند. مطالعات اخیر محققان دانشگاه واترلو نشان می‌دهد میگرن احتمال ابتلا به زوال عقل را افزایش می‌دهد.

سردردهای میگرنی به صورت دردهای ضربه‌ای و تپش دار در نقطه‌ای از سر توصیف می‌شوند و معمولا نیمی از مغز را در بر می‌گیرد. مدت زمان این درد بین ۴ تا ۷۲ ساعت است و زندگی فرد را مختل می‌کند.

معمولا افراد مبتلا به میگرن نسبت به صدا و نور حساس می‌شوند. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد. طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود ۱۰ درصد از افراد سراسر دنیا به میگرن مبتلا هستند و تعداد مبتلایان زن ۴ برابر مردان است.

هنوز علت ارتباط میگرن با زوال عقل مشخص نیست و آنچه واضح است لزوم پیشگیری و مراقبت در بیماران مبتلا به میگرن در برابر انواع زوال عقل است. این مطالعه می‌تواند به راهکارهای درمان موثری منجر شود.

به رغم پیشرفت علم در زمینه پیشگیری و درمان زوال عقل، آمار مرکز بین‌المللی آلزایمر نشان می‌دهد که در حال حاضر ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱.۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌رسد.


بیشتر بدانید : روش های درمان موثر میگرن

بیشتر بدانید : پیشگیری و درمان آلزایمر با نسخه طب سنتی

بیشتر بدانید : کسانی که بیشتر در معرض زوال عقل هستند


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir