شناسایی فرد مبتلا به کرونا چطور امکانپذیر است؟
این روزها با وجود بحران کرونا همه افراد با مشاهده هر گونه علائم سرماخوردگی نگران ابتلا به کرونا می شوند، در این مطلب پزشک متخصص برایمان توضیح می دهد که چگونه فرد مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم

 فرد مبتلا به کرونا را چگونه تشخیص دهیم؟

دکتر پیرصالحی با بیان اینکه بیماری کرونا علایمی دارد، گفت: ما افرادی را مشکوک تلقی می‌کنیم که دچار علائمی مانند سرماخوردگی اما شدیدتر باشند. افرادی که علائم یک عفونت ویروسی ر از خود نشان دهند، این علائم عبارتند از: 

  • سرفه خشک
  • گلو درد
  • بدن درد
  • تعریق
  • تنگی نفس 

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چطور به بدن حمله می کند که باعث مرگ می شود؟

بیشتر بدانید : کرونا ویروس چه تاثیری بر بخشهای دیگر بدن می گذارد؟ از معده تا قلب

کسی که این علائم را دارد، مشکوک به کرونا تلقی می‌شود، حال باید پرسید آیا هر کس که دچار این علایم شد، کرونا دارد؟ خیر. زیرا در فصلی قرار داریم که آنفلوآنزای نوع B و سرماخوردگی هم شایع است. حال چگونه تشخیص دهیم که آیا علابمی که داریم مربوط به کرونا است یا خیر و آیا نیاز به درمان بستری یا سرپایی دارد یا خیر؟

اگر افرادی که علایمی مانند گلودرد، تب، سرفه خشک، خستگی، بدن درد و ... دارند و البته ممکن است به میزان کمتر هم علائمی چون عطسه و آبریزش بینی دیده شود، با افرادی که کرونا مثبت بودند، تماس داشتند، افراد محتمل از نظر ابتلا به کرونا در نظر گرفته می‌شوند.

اگر این افراد مشکوک به نقاطی مسافرت کرده باشند که کرونا در آن‌جا شایع است مانند قم، استان‌های شمالی و... این‌ها هم افراد محتمل در نظر گرفته می‌شوند. همچنین افرادی که ممکن است دچار علائم تنفسی شدید شوند که به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهند نیز محتمل در نظر می‌گیریم.


بیشتر بدانید : آنفولانزا و هر آنچه باید بدانید، از علائم تا درمان

بیشتر بدانید : بهبود فرد مبتلا به کرونا چند روز طول می کشد؟

بیشتر بدانید : زینک تا چه حد از بروز کرونا پیشگیری می کند؟

بیشتر بدانید : ویروس کرونا با ریه فرد دیابتی چه می کند وچرا باید بیشتر مراقب باشند؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir