نوشیدنی هایی شگفت انگیز برای تسکین سردردهای میگرنی
 سردردهای میگرنی بسیار آزار دهنده هستند و تحمل کردن این سردردها بسیار دشوار است که با نوشیدنی های طبیعی مانند چای زنجبیل،آب ولرم و...می توانید از درد آن بکاهید

 بخورید تا از سردردهای میگرنی خلاص شوید

میگرن یک بیماری آزاردهنده، همراه با درد ضربان‌دار است که به شکل غیرعادی در یک طرف سر بدتر می‌شود. معمولا درد آن‌قدر شدید است که اگر به آن رسیدگی نشود می‌تواند از چهار ساعت تا سه روز ادامه یابد. میگرن در خانم‌ها بیشتر شایع است و البته گاهی اوقات با سردردهای سینوسی  یا سردردهای تنشی اشتباه گرفته می‌شود. غذا، استرس و هورمون‌ها می‌توانند محرک میگرن باشند. در ادامه با پنج نوشیدنی‌ موثر در تسکین درد میگرن آشنا خواهید شد که شما را از مصرف دارو‌های مسکن بی‌نیاز می‌کنند.

1- چای زنجبیل بخورید

چای زنجبیل به شل شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند و جریان خون اکسیژنه به مغز را بهبود می‌بخشد. همچنین از نظر خاصیت ضدالتهابی بسیار مفید است، بنابراین نوشیدنی مفیدی در درمان میگرن خواهد بود، به خصوص اگر ارزش غذایی آن با افزودن لیمو افزایش یابد.

2- شیر بادام مصرف کنید

شیر بادام حاوی درصد بالایی از منیزیم است که کمبود آن در بدن منجر به میگرن و قرار گرفتن مداوم در معرض حملات میگرنی می‌شود. این نوع شیر حاوی مواد معدنی برابر با اثر آسپرین است که معمولاً برای تسکین میگرن استفاده می‌شود. البته خوردن چند عدد بادام خام هم در درمان میگرن موثر است.

3- آب ولرم بنوشید

آب ولرم به بهبود جریان خون غنی از اکسیژن به تمام اندام‌های حیاتی بدن کمک می‌کند و همان چیزی است که بیماران میگرنی به دلیل کمبود خون‌رسانی به مغز، به آن نیاز دارند.

4- آب لیمو و عسل را ترکیب کنید

آب لیمو علاوه بر این که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد و ترکیب آن با عسل برای درمان میگرن موثر خواهد بود.

5- از نوشیدنی نعناع کمک بگیرید

در معالجه میگرن می‌توان به نوشیدنی نعناع اعتماد کرد، زیرا این نوشیدنی حاوی درصد بالایی از منتول است که به آرامش اعصاب و عضلات معده کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : مبتلایان به میگرن به این غذاها لب نزنند!

بیشتر بدانید : تاثیر میگرن بر رابطه جنسی چگونه است؟

بیشتر بدانید : روشهای پیشگیری و درمان میگرن و سردرد!!

بیشتر بدانید : عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir