عوامل تاثیرگذار بر افزایش سردردهای میگرنی+علت سردردهای صبحگاهی
عوامل مختلفی مانند بوی سیگار،نور شدید و... می توانند سردردهای میگرنی را تشدید کنند

سردردهای میگرنی چطور افزایش پیدا می کنند؟

برخی افراد با سردرد از خواب بیدار می شوند، خواب عمیق ندارند و ضربانی در شقیقه احساس می کنند و این درد در فصل پاییز و زمستان که بخاری روشن می شود بیشتر می شود.به نظر می رسد این دردها بیشتر شبیه سردردهای میگرنی هستند منتهی سردردهایی که باعث بیدارشدن از خواب شوند و با زورزدن ایجاد می شوند باید در ابتدا بررسی شوند.

 این علائم باید توسط پزشک بررسی شوند. برخی افراد که خرخر شدید دارند که با قطع تنفس همراه است صبح ها با سردرد از خواب بیدار می شوند ولی سردردهای صبحگاهی باید بررسی شوند.

 یکی از علائم واکسن کرونا سردرد و پادرد طی چند روز اول می باشد. ساخت آنتی بادی در بدن حدود 2 هفته طول می‌کشد و معمولا با سردرد و پادرد و بدن درد همراه است. در صورت درد خفیف فرد باید مسکن مصرف کند ولی اگر پس از تزریق واکسن فرد دچار سردرد شدید شد باید به اورژانس مراجعه کند.

 کم آبی موجب تشدید سردرد میگرنی نمی‌شود اما عصبانیت، تشنگی، گرسنگی، بوی عطر و سیگار، گریه و نور شدید می توانند سردردهای میگرنی را تشدید کنند که در بین همه این عوامل عصبانیت و فشارهای روحی عامل مهمتری است.

 با برنامه ریزی می‌توان استرس را کاهش داد و شادی را بیشتر کرد ولی برخی مواقع افراد باید برای کاهش افسردگی از دارو استفاده کنند.

بیشتر بدانید : سردردهای خطرناک و بی خطر چه علایمی دارند؟

بیشتر بدانید :  کدام قسمت از سرتان درد می کند؟

بیشتر بدانید : میگرن چند مرحله دارد؟

بیشتر بدانید : تاثیر میگرن بر رابطه جنسی چگونه است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.ir