عجیب ترین علائم حمله قلبی که باید بدانید
حمله قلبی علائم ناشناخته ای دارد که کم تر کسی آنها را می داند و با دانستن آنها ننمت است شگفت زده شوید

چند نشانه عجیب حمله قلبی که بهتر است بدانید

 حمله قلبی و مرگ ناگهانی قلبی در چند دهه گذشته رو به افزایش بوده و افراد در گروه های سنی را تحت تاثیر قرار داده است. در حمله قلبی، جریان خون به قلب متوقف می شود که به قلب آسیب می رساند.

گفته می شود سبک زندگی بی تحرک، استرس و بیماری های مزمن از عوامل خطر شایع مرتبط با بیماری قلبی هستند. اما از دانستن دلایل کمتر شناخته شده حمله قلبی شگفت زده خواهید شد.

کارشناسان تاکید می‌کنند، باکتری های دهان یکی از عوامل مهم در بروز حمله قلبی است؛ باکتری های دهان که باعث بیماری های پریودنتال می‌شوند می‌توانند باعث التهاب در شریان‌های شما شوند و درنهایت منجر به تجمع چربی در آنها و باعث حمله قلبی شوند. التهاب در بدن ما یکی از دلایل حمله قلبی است و علت این التهاب می‌تواند مربوط به چندین عامل مختلف باشد که افراد باید نسبت به آن توجه کنند.

افسردگی از دیگر عوامل مهم در بروز این بیماری است؛ افسردگی نه تنها شما را از یافتن شادی در فعالیت های روزانه محروم می کند و باعث ناامیدی شما می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به حمله قلبی نیز شود. افرادی که از افسردگی رنج می‌برند به دلیل اینکه تحرک ندارند و ورزش نمی‌کنند در معرض خطر حمله قلبی هستند.

بیماری‌های خودایمنی از دیگر عوامل مهم در بروز حمله قلبی است؛ حتی کودکان کوچکتر نیز ممکن است به دلیل یک بیماری خودایمنی دچار حمله قلبی شوند. افراد دچار واسکولیت که بیشتر جامعه کودکان را شامل می‌شود، در معرض حمله قلبی هستند؛ واسکولیت یا التهاب رگ به گروه وسیعی از بیماری های التهابی رگهای خونی (سرخ رگ ها، سیاه رگ ها و مویرگ ها) اطلاق می‌شود.

به گفته کارشناسان، تنهایی نیز در بروز این بیماری نقش پررنگی دارد؛ تنهایی با استرس و فشار خون بالا مرتبط است. کارشناس این پژوهش تاکید می‌کند، افراد اگر خود را درگیر فعالیت های گروهی کنند و روابط اجتماعی قوی داشته باشند، به میزان قابل توجهی از حمله قلبی در امان هستند.

بیشتر بدانید : سکته یا حمله قلبی در چه ساعاتی بیشتر رخ می‌دهد؟ چرا؟

بیشتر بدانید : خستگی چه ارتباطی با حمله قلبی به خصوص در مردان دارد؟

بیشتر بدانید : حمله قلبی بدون علامت یا حمله قلبی خاموش چرا رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : تشخیص حمله قلبی یک ماه پیش از وقوع آن

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :farsnews.ir