منشا اوتیسم ژنتیک است
به گفته محققان اوتییسم نوعی بیماری است که منشا کاملا ژنتیکی دارد و ژن های مختلفی در بدن با این بیماری در ارتباط هستند

اوتیسم کاملا ژنتیکی است

محققان برای بررسی دلایل احتمالی ابتلا به اوتیسم، اقدام به یک تجزیه و تحلیل ژنتیکی گسترده کردند. این تجزیه و تحلیل بزرگترین مطالعه در نوع خود تا به امروز است که شامل بیش از ۱۵۰ هزار شرکت کننده از جمله ۲۰ هزار فرد مبتلا به اوتیسم است.

طی این پژوهش، محققان دریافتند ژن‌ هایی که عمدتاً با تاخیر رشد مرتبط هستند، در رشد اولیه نورون ‌ها (سلول‌ های عصبی) فعال هستند، در حالی که ژن ‌های مرتبط با اوتیسم در نورون ‌های بالغ ‌تر نقش دارند.

بر این اساس همچنین اعلام شد:در میان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، ژن ‌هایی که به شدت با اوتیسم مرتبط هستند، بیشتر با ژن ‌هایی مرتبط هستند که خطر ابتلا به اسکیزوفرنی را در افراد افزایش می ‌دهند.

 این تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که عوامل خطر ژنتیکی مشترک بین اوتیسم و سایر اختلالات عصبی و روانی وجود دارد.

به باور محققان، داشتن یک رویکرد ژنتیکی هدفمند نسبت اوتیسم برای بیماران مفید خواهد بود زیرا درمان هایی که برای افراد حامل جهش در یک ژن موثر است ممکن است در سایر افراد دارای جهش در یک ژن متفاوت باشند، جواب ندهد.

 یک نکته مهم این است که اوتیسم دارای جهش های ژنتیکی زیادی است که باعث پدیدار شدن این بیماری می شود. بنابراین انجام آزمایش ژنتیکی نه تنها به نفع خانواده ها و افراد در معرض خطر اختلال طیف اوتیسم است، بلکه برای توسعه درمان ها نیز ضروری به نظر می رسد.

به همین دلیل هرچه بتوانیم بر اساس اهداف شناسایی شده در این یافته‌ های ژنتیکی، درمان ‌ها را بیشتر پیش ببریم، پتانسیل کمک به افراد بیشتری را داریم که می ‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی در رسیدگی به اوتیسم و تأخیر رشد در سراسر جهان داشته باشد.

بیشتر بدانید : کنترل خشم در کودکان مبتلا به اوتیسم

بیشتر بدانید : اوتیسم در بزرگسالی چه مشکلاتی برای فرد مبتلا به وجود می آورد؟

بیشتر بدانید : حقایقی درباره بیماری اوتیسم

بیشتر بدانید : بیماری اوتیسم چیست و چه علائمی دارد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :sinapress.ir