تحقیقات جدید نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند از علائم آن آگاهی ندارند و در حقیقت نمی‌دانند دیابت دارند.

به همین دلیل کارشناسان هشدار دادند بیماری نیمی از مبتلایان به دیابت هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است زندگی آن‌ها با خطرات جدی روبه رو شود.

تشخیص دیرهنگام بیماری دیابت می‌تواند خطراتی مانند بیماری‌های قلبی، سکته، نارسایی‌های کلیه، نابینایی و قطع عضو را به همراه داشته باشد که همه این موارد با تشخیص زودهنگام بیماری قابل پیشگیری است.

این در حالی است که شما می‌توانید با توجه به علائم این بیماری شامل نیاز شدید به ادرار کردن خصوصا در هنگام شب، احساس تشنگی، خستگی مفرص، کاهش وزن بی دلیل، تیره شدن دید و کند شدن روند بهبود زخم‌ها به وجود بیماری دیابت در بدن خود پی ببرید.

تحقیقات نشان می‌دهد 62 درصد از افرادی که سال گذشته توسط پزشکان به وجود بیماری دیابت در خود پی برده اند حتی نسبت به داشتن این بیماری مشکوک هم نشده بودند که این نشان می‌دهد هنوز بسیاری در تشخیص علائم بیماری با مشکل روبه رو هستند.

موضوع نگران کننده‌تر این است که درصد زیادی از افرادی هم که متوجه بیماری در بدن خود شده بودند بر حسب تصادف به این موضوع پی برده اند و در غیر این صورت بیماری آن‌ها نیز برای مدت زیادی ناشناخته باقی می‌ماند.
 
فقط 16 درصد از مبتلایان به دیابت برای تشخیص بیماری خود درخواست آزمایش داده بودند و بسیاری دیگر در حین درمان بیماری دیگری متوجه ابتلا به دیابت شده بودند.

داگلاس اسمال وود مدیر Diabetes UK در این باره گفت:" آگاهی از ابتلا به دیابت می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها در آینده پیشگیری کند و ما باید با آگاه کردن گروه‌های در معرض خطر آن‌ها را در شناختن علائم بیماری خود آگاه کنیم."

بیش از 2 میلیون نفر در بریتانیا دیابت دارند، اما کارشناسان معتقدند هنوز 500 هزار نفر دیگر هستند که بیماری خود را تشخیص نداده اند.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir

 

مطالب پیشنهادی :
پاسخ به سوالات دیابت(1)
پاسخ به سوالات دیابت(2)
مواد غذایی مناسب برای بیماران دیابتی
اگر دیابت دارید این سبزی را بخورید!!
ویتامینی موثر در درمان دیابت