لنزهای رنگی کاملا بی خطر است اگر این 3 اقدام را انجام دهید
مشکل لنزهای رنگی غیر برند این است که این لنزها فقط در یک سایز تولید می شوند اما قرنیه همه افراد یک اندازه نیست همانطور که پای شما نیاز به کفش با اندازه مناسب دارد کره چشم نیز نیاز به لنزی با سایز مناسب دارد

اگر همیشه به دنبال کشف روشهای جالب و جدید تغییر ظاهر خود هستید لنزهای رنگی می توانند تغییری اساسی در شما ایجاد کنند این مد جدید بین افراد معروف رایج  شده  مثل سلنا گومز که رنگ چشمهای خود را از قهوه ای تیره به تنالیته آبی خاکستری در فرش قرمز شوی مد ویکتوریا سیکرت تغییر داد.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید:  چهره سلنا گومز وقتی که از لنز های رنگی استفاده می کند!

اما آیا استفاده از لنزهای رنگی حتی با وجود داستانهای وحشتناکی که اخیراً در مورد آنها شایع شده بی خطر است؟

در اینجا کارشناسی داریم که به ما آموزش می دهد که:

چگونه لنزهای رنگی خود را بدون اینکه آسیبی به چشم ما برسانند بگذاریم و درآوریم:


به افراد حرفه ای مراجعه کنید

دکتر استیون شانبوم چشم پزشک اهل برکلی میشیگان می گوید: مشکل واقعی از آنجا شروع می شود که برای خرید لنزهای رنگی سراغ افرادی غیر از چشم پزشک خود می روید. به لنزهای رنگی باید به عنوان یک ابزار پزشکی نگاه کنید نه یک اسباب بازی و البته اینکه اگر به طور معمول از لنزهای اصلاحی(لنزهای طبی) استفاده نمی کنید باز هم نیاز به مراجعه به متخصص دارید.

شاید بگویید مگر چه اتفاقی می افتد؟

دکتر شانبوم می گوید اگر از لنزی استفاده کنید که سایز مناسبی نداشته و یا انحنای آن کوتاه باشد سبب چسبندگی آن به چشم شده و باعث خراش و تحریک قرنیه می شود و همین خراش, محلی برای ورود باکتری ها و ایجاد عفونت خواهد بود.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید:  چرا چشم پزشکان با لنزهای رنگی مخالفند؟


از لنزهای برندهای معروف استفاده کنید

در حالیکه می توان لنزهای رنگی را به صورت آنلاین سفارش داد یا حتی آنها را از فروشگاهها یا سوپر مارکتها خریداری کرد به نظر دکتر شانبوم خرید از برندهایی که نیاز به نسخه پزشک ندارد اصلاً به صلاح نیست او اضافه می کند که اگر شما لنزی را با نسخه پزشک خریداری کنید استفاده از آن برایتان بی خطر است.

مشکل لنزهای رنگی غیر برند این است که این لنزها فقط در یک سایز تولید می شوند اما قرنیه همه افراد یک اندازه نیست همانطور که پای شما نیاز به کفش با اندازه مناسب دارد کره چشم نیز نیاز به لنزی با سایز مناسب دارد با استفاده از لنزهایی با سایز نامناسب شانس خراش، تحریک، عفونت و در نهایت کوری چشم در صورت عفونت غیرقابل درمان در انتظارتان است.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg  اگر می خواهید بیشتر بدانید:  خريد و فروش لنزهای رنگی و مايع شست‌وشوی لنز در فروشگاه‌های عرضه مواد آرايشی و بهداشتی ممنوع است!

خوشبختانه بسیاری از برندهای معروف  شروع به تولید این لنزها کرده و چنانچه نسخه معتبر داشته باشید طیفی  از لنزهای رنگی را در اختیار شما قرار می دهند.


از لنزها به خوبی مراقبت کنید

با خرید لنز رنگی از یک برند معروف و  با سایز مناسب که توسط پزشک تجویز شده کار شما تمام نمی شود بلکه این لنزها نیز مانند لنزهای طبی نیاز به مراقبت دارند و این خود شما هستید که باید از لنزهایتان به خوبی مراقبت کنید.

بسته به نوع  توضیحات بروشور لنز باید آنها را پس از مدت معینی دور انداخته و از لنز جدید استفاده کنید و هرگز نباید لنز خود را به جز با دستهای تمیز و محلولهای استریل مخصوص با چیز دیگری تمیز کنید دکتر شانن می گوید این امر هم در مورد لنزهای رنگی و هم در مورد لنزهای طبی صادق است.خبر خوب این است که اگر شما این احتیاطهای لازم را مد نظر قرار دهید استفاده از لنزهای رنگی برای شما نسبتاً بی خطر است.

دکتر شانبوم می گوید اگر از لنزها به طرز صحیح استفاده کنید, خطری در تغییر رنگ چشم هایتان وجود ندارد.

بیشتر بدانید : آیا گذاشتن لنز در چشم باعث انتقال کرونا می شود؟

بیشتر بدانید : بعد از دیدن این علائم باید به چشم پزشک مراجعه کنید

بیشتر بدانید : اگر این علائم را در چشمان خود دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید

بیشتر بدانید : چشم هم سکته می کند! نشانه های سکته چشم

بیشتر بدانید : قرمزی چشم را چگونه برطرف کنیم؟


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ