درمان های خانگی برای سردرد ناشی از سرما در زمستان
بروز سردرد در هوای سرد زمستان یکی از مشکلات شایع است اما قبل از اینکه دارو مصرف کنید با چند روش خانگی برای درمان سردردهای زمستانی آشنا شوید

درمان خانگی سردردهای زمستانی

 اگر شما نیز با مشکل مشابهی روبرو هستید، این درمان های خانگی می توانند برای شما نیز مفید باشند. اما قبل از هر چیز، اجازه دهید علت اصلی سردرد در هوای سرد را درک کنیم.

از آنجایی که بدن شما به استراحت کافی نیاز دارد، استرس بیش از حد یا خواب ناکافی می تواند منجر به سردرد شود. به گزارش مجله درد، ارتباط مستقیمی بین دمای پایین و سردردهای مکرر وجود دارد. به همین دلیل باید خود را از درون گرم نگه دارید.

بیشتر بدانید : شایعترین بیماری های زمستانی و روش درمان آنها

بیشتر بدانید : سردرد بستنی یا سردرد بر اثر سرما چیست و چه تفاتی با میگرن دارد؟

1. کافئین مصرف کنید

اگر به دلیل سرما سردرد دارید، سعی کنید چیزهایی مصرف کنید که اثر گرم دارند. با سردرد، اغلب نوشیدن چای یا قهوه توصیه می شود. این به این دلیل است که مصرف کافئین به کاهش استرس و آرامش مغز کمک می کند.

مجله سردرد و درد گزارش می دهد که کافئین می تواند خلق و خو را بهبود بخشد، به آرامش رگ های خونی کمک کند، هوشیاری را افزایش دهد و خلق و خو را بهبود ببخشد، به همین دلیل سردرد را نیز کاهش می دهد.

2. آساناهای یوگا

ممکن است پس از انجام حرکات خاص یوگا احساس بهتری داشته باشید. حرکات یوگا یا تمرینات سبک گردن و شانه می تواند به شما کمک کند آرام بمانید. طبق مطالعات موسسه ملی سلامت، یوگا می تواند به سردرد و کاهش استرس کمک کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که یوگا به عنوان یک درمان طبیعی برای مسئله سردردهای مکرر می تواند استفاده شود.

بیشتر بدانید : فواید تمرین کردن یوگا

3. ماساژ درمانی سر با روغن ولرم

اگر به دلیل سرماخوردگی سردرد دارید، ماساژ سر با روغن ولرم می تواند برای شما مفید باشد. برای این کار می توانید روغن خردل را نیز استفاده کنید. این کار می تواند به تسکین سریع سردرد، همراه با آرامش عضلات کمک کند. علاوه بر این، ماساژ درمانی با روغن ولرم، می تواند احتمال حملات میگرنی را کاهش دهد.

4. استراحت کافی داشته باشید

استراحت کافی بهترین درمان برای سردرد است زیرا با استراحت، آرامش ذهنی شما بیشتر شده و به درمان سردرد کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، خواب ناکافی و بی خوابی با بیماری های عصبی از جمله سردردهای مکرر مرتبط است.

عادت کنید که هر روز 7 تا 9 ساعت بخوابید و اتاق خود را ساکت و تاریک نگه دارید. این کار به شما کمک می کند سریعتر بخوابید و سردرد را از خود دور نگه دارید.

5. دمنوش زنجبیل مصرف کنید

دمنوش زنجبیل، با حفظ گرمای بدن، می تواند برای تسکین سردرد مفید باشد. علاوه بر این، می تواند التهاب را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. برای این کار می توانید زنجبیل را در آب بجوشانید و با عسل مصرف کنید و یا دمنوش زنجبیل را نوش جان کنید.

بیشتر بدانید : راهکارهای بسیار آسان برای درمان سردرد

بیشتر بدانید : درمان های طبیعی برای سردرد پیش از مصرف قرص

بیشتر بدانید : علت انواع سردرد و درمان آن

گردآوری:‌ گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:‌ salamatnews.com