کرونا ویروس را با این داروها تحریک نکنید!
 با شیوع کرونا مصرف برخی داروها افزایش یافته است که متاسفانه برخی از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود، در ادامه به داروهای ممنوعه در دوران کرونا اشاره می شود

مصرف این داروها در دوران کرونا ممنوع

دکتر شهرام شکری، متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار کرد: بیماری کرونا ویروس ممکن است کم علامت یا بی‌علامت باشد و فرد متوجه نشود که دچار بیماری شده و خودبخود بیماری با استراحت در منزل، نوشیدن مایعات و... برطرف شود.

بیشتر بدانید : بهبود فرد مبتلا به کرونا چند روز طول می کشد؟

در شرایطی که بیماری کم علامت است استفاده از دارو توصیه نمی‌شود و افراد می‌توانند از مسکن استامینوفن استفاده کنند. این بیماری ویروسی است و با انجام فعالیت و ورزش بدتر و تشدید می‌شود و نیاز است افراد استراحت داشته باشند.

اکثر افراد بیماری را خفیف می‌گیرند و خود به خود بهبود می‌یابند؛ داروهایی که بتوان مصرف کرد و کمترین عارضه را داشته باشد استامینوفن است اما نباید از داروهایی که معروف به استروئیدها هستند مثل دگزامتازون استفاده شود؛ همچنین استفاده از آمپول دیکلوفناک نیز توصیه نمی‌شود چون ممکن است تکثیر ویروس بیماری را تشدید کند.

بیمارانی که دچار آلرژی و حساسیت فصلی هستند، اگر علائم دیگری نسبت به علائم همیشگی خود داشته باشند مطمئنا این علائم آلرژی نیست و باید به پزشک مراجعه کنند.وی عنوان کرد: استفاده از داروی آنتی‌هیستامین مشکلی ندارد و کروناویروس را تشدید نخواهد کرد.


بیشتر بدانید : خطر کرونا ویروس برای مبتلایان به آسم چقدر است؟

بیشتر بدانید : ویروس کرونا تا چند وقت روی سطح زنده می ماند؟

بیشتر بدانید : برای مقابله با کرونا چقدر ویتامین D مصرف کنیم خوب است؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: borna.news