برای روی فرم بودن و سلامت زندگی کردن، انجام یک فعالیت جسمی یا ورزشی منظم ، ضروری است.


زندگی طولانی برای کسانی که ورزش می‌کنند!

فعالیت جسمی: برای روی فرم بودن و سلامت زندگی کردن ضروری است
مطالعاتی که فواید بسیار زیاد فعالیت جسمی بر سلامت را به اثبات رسانده اند، خیلی زیاد هستند. نتایج این تحقیقات ما را به توصیه های متعددی رهنمون می‌کند. ما بسیار متفاوت هستیم و ذائقه های یکسانی نداریم. هر یک از ما باید فعالیت مناسب برای خودمان را شناسایی کنیم. در واقع، همه چیز بستگی به سطح سکون، زمانی که در اختیار داریم، سن، وزن، بیماری احتمالی و غیره دارد.

ریتم ایده آل و حداقلی فعالیت جسمی و ورزشی
یک جلسه ورزش، یک روز در میان ایده آل است تا از از فواید فعالیت جسمی بر سلامت تان بهره مند شوید. این توصیه به خاطر اشباع هورمونی است. (انسولین)

چه نوع فعالیت جسمی توصیه می‌شود؟
دوچرخه سواری، ژیمناستیک، جودو، تنیس و... همه ورزش های سودمند و مفیدی هستند.
برای بیشتر انگیزه دادن به افراد بی تحرک، روزی 30 دقیقه پیاده روی سه روز در هفته توصیه می‌شود. برای افرادی که کمی فعال تر هستند، 30 دقیقه پیاده روی در روز، کمترین میزانی است که باید به آن دست یابند. 

پیاده روی خوب است اما با ریتم مناسب
تا کنون، شدت فعالیت جسمی چندان مهم به نظر نمی‌رسید. به بیان دیگر، انجام یک ورزش در سطح رقابت بی فایده بود و یک پیاده روی یا دو ساده کفایت می‌کرد.
اما تحقیقاتی که اخیراً انجام شده اند، به این موضوع تأکید کرده اند که پیاده روی تند و فعال را باید جایگزین پیاده روی آهسته کرد. این نکته در میان افراد مسن بالای 65 سال به طور دقیق بیان شده است: افرادی که آرام تر راه می‌روند 44% بیشتر از کسانی که  سریع پیاده روی می‌کنند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

تمام فعالیت های جسمی در یک روز جمع می‌شوند
مهم این است که تا حد ممکن تحرک داشته باشید. ضمناً تمام فعالیت های جسمی انجام شده در یک روز مانند، کارهای خانه، جاروبرقی کشیدن، بالا رفتن از پله ها، و حتی باغبانی کردن، روی هم جمع می‌شوند.
این نکته بیشتر برای افراد کم تحرک جالب توجه است.

تمرین ورزشی متوالی یا تقسیم شده در روز
تمرینات ورزشی تقسیم شده در روز به نسبت یک تمرین که 30 دقیقه پشت سر هم (با شدت بسیار زیاد در یک مدت کم) انجام شود، برای قلب مفیدتر است، و خطر بیماری های قلبی را تا 30% کاهش می‌دهد.
بنابر گفتۀ دکتر مارتین ژونو، مدیر پیشگیری مؤسسۀ قلب شناسی مونترال، این سبک ورزش کردن یعنی،: دویدن (یا یک تمرین ورزشی دیگر) که در 15 ثانیۀ اول بیشترین شدت را داشته باشد و 15 ثانیه استراحت بعد از آن، به مدت 8 دقیقه، بسیار مناسب است. او اضافه می‌کند که 4 دقیقه استراحت برای دوباره شروع کردن باید در نظر گرفته شود.
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت
 
مطالب پیشنهادی:

 آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(1)
آیا دویدن تأثیری بر وزن دارد؟(2)
آیا دویدن با شکم خالی به لاغر شدن کمک میکند؟
پیادهروی بهتر چربیها را میسوزاند یا دویدن؟
تاثير دويدن در تاخير زمان مرگ!!