چگونه در تعطیلات تناسب اندام خود را حفظ کنیم
متاسفانه بعد از اتمام تعطیلات کمر شلوار بسیاری از افراد برایشان تنگ می شود و مجبور می شوند برای جبران افزایش وزنی که در تعطیلات داشته اند رژیم بگیرند. در اینجا چند راهکار برای حفظ تناسب اندام در تعطیلات به شما پیشنهاد می کنیم

حفظ تناسب اندام در تعطیلات

ایام تعطیلات بخش مورد علاقه همه در طول سال است. هم می توانید با عزیزانتان دیدار کنید هم خبری از  درس و کار نیست و هم کلی خوردنی های خوشمزه هست که می توانید بخورید. ولی متاسفانه بعد از اتمام تعطیلات کمر شلوار بسیاری از افراد برایشان تنگ می شود و مجبور می شوند برای جبران افزایش وزنی که در تعطیلات داشته اند رژیم بگیرند. در اینجا چند راهکار برای حفظ تناسب اندام در تعطیلات به شما پیشنهاد می کنیم:

بیشتر بدانید : پیشگیری از چاقی در نوروز با این 7 روش

بیشتر بدانید : پیشگیری از اضافه وزن در نوروز با این نکات مهم


برای حفظ تناسب اندام در تعطیلات کمی ورزش کنید

مسلما ورزش کردن آخرین چیزی است که می خواهید در طول تعطیلات انجام دهید با این حال فیتنس یک راه عالی برای سرگرم شدن خانواده و دوستان کنار هم و پیشگیری از اضافه وزن است.

در بسیاری از مناطق بازیها و ورزش های خاصی در ایام تعطیلات انجام می شود که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. این فعالیت های سرگرم کننده هم ورزش محسوب می شوند و هم شما را از خانه بیرون می کشند. می توانید با پیاده روی ، کوهنوردی یا دویدن خانوادگی یا فوتبال خانوادگی و توپ بازی این مشکل را حل کنید.


حفظ تناسب اندام در تعطیلات کم بخورید

چیز کیک

اغلب در تعطیلات مقدار خوراکی ای که میخوریم از دستمان در می رود. پشت سر هم بشقاب ها را پر می کنیم و به دلیل تنوع بالای خوراکی ها در طول روز کنترل مقدار کالری ای که به بدن می رسانید بسیار سخت می شود.

قبل از این که دوباره بشقابتان را پر کنید کمی مکث کردده از خودتان بپرسید که واقعا چه می خواهید. اگر میل نداشتید صرفا به دلیل اصرار صاحبخانه چیزی برندارید.

سخت ترین بخش کم برداشتن از خوراکی هاست باید مقدار کمی شیرنی یا غذا بردارید و به آرامی بخورید و قبل از این که غذای بیشتری برای خودتان بکشید صبر کنید و به معده تان گوش کنید اگر احساس سیری داشتید دست از خوردن بردارید.


حفظ تناسب اندام در تعطیلات کالری نوشیدنی ها را فراموش نکنید

فراموش نکنید که آبمیوه و نوشیدنی های شیرین کالری زیادی دارند. این نوشیدنی ها بدون این که احساس سیری به شما بدهند کالری زیادی به بدنتان می رسانند بنابراین در ایام تعطیلات که به صورت خود به خود مصرف آجیل و شیرینی بسیار بالا می رود باید مراقبت بیشتری در مصرف نوشیدنی ها داشته باشید و تا جای ممکن از آب به جای نوشیدنی های دیگر استفاده کنید.


حفظ تناسب اندام در تعطیلات مراقب خودتان باشید

تعطیلات زمانی برای دور هم بودن و مهربانی و لذت بردن و سرگرمی است. و مهم ترین بخش از آن مهربان بودن با خودتان است. به خودتان سخت نگیرید، می توانید ورزش های سخت در تعطیلات را کنار بگذارید، شیریننی زیادی نخورید یا بشقاب غذایتان را دوباره پر نکنید. کلید موفقیت شما ایجاد تعادل است. می توانید از کالری اضافه ای که در ایام تعطیلات مصرف می کنید لذت ببرید ولی باید آن را با میان وعده های کم کالری و ورزش جبران کنید. حفظ سلامتی باید اولویت هر روز شما باشد مهم نیست چه وقت از سال است.


بیشتر بدانید : کاهش وزن و لاغری بعد از نوروز، با این روش ها آسان می شود!!

بیشتر بدانید : اصول رژیم غذایی برای کنترل وزن در نوروز

بیشتر بدانید : 5 دشمن تناسب اندام را بشناسید



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ