بسیاری از افراد چاق این جمله را در مواجه با اطرافیانشان به کرات تکرار می کنند : به نظرم در این ماه خیلی چاق شده ام ، نظر شما چیست؟
 

آیا روراست بودن به کاهش وزنتان کمک می کند؟
تحقیق اخیر ما ،پیرامون میزان کاهش وزن و صداقت یا عدم صداقت درمورد آن است،که شما را هم دعوت می کند تا ببینید چقدر واقعیتها درمورد وزنتان با پاسخ به این سوال فاش می شود.
سپس ما از 5 کارشناس خبره رژیم خواستیم تا فراتر از جوابهای این سوال روند و نه تنها آنچه را که از جوابهای شما می فهمند را بگویند بلکه حتی بگویند کدام رمز و رازها بهتر است که گفته شود و کدام بهتر است که پیش خودتان بماند. اگر می خواهید حقایقی را درمورد این موضوع بدانید که اغلب اوقات هم مبهم هستند و کسی اطلاع دقیقی از آن را ندارد، این مقاله را بخوانید. 
 
افراد  چقدر درمورد وزنشان دروغ می گویند؟ 
وقتی که دوستانتان درمورد وزن شما می پرسند، 42 درصد افراد راست نمی گویند. 39 درصد افراد هم می گویند که 10 پوند( هرپوند معادل است با59/453 گرم حدود نیم کیلوگرم) کم کرده اند.

به طور شگفت آوری،کارشناسان می گویند:این چیز بدی نیست.چرا؟
جسیکا لین رئیس یک مرکز سلامت در کارولینای شمالی می گوید:اینکه وزن شما چقدر است به دیگران ارتباطی ندارد.در جامعه ما وزن افراد مهم است و با جواب دادن به اینگونه سوالها خودتان را درگیر این سوالها می کنید.او ادامه می دهد: وزن عددی شما یا نشان دهنده تناسب وزن شماست یا نشان دهنده عدم سلامت شماست که حتی شما خودتان هم خیلی به آن توجهی نمی کنید.  
به طور قابل توجهی،شما به همسرتان تقریبا حقایق بیشتری را می گوید.شما مایلید 10 درصد کمتر به همسرتان درمورد وزنتان دروغ بگویید.
الیزابت سامر،نویسنده کتاب "10 روشی که خانمها رژیم می گیرند" می گوید:شما نمی توانید واقعیتها را از همسرتان پنهان کنید.همچنین،حس رقابت بین شما و همسرتان خیلی کمتر از رقابت بین شما و دوستانتان است.روی هم رفته،گروه تحقیق ما موافقند که تنها کاری که می شود انجام داد این است که درمورد وزنتان با هیچ کس وارد بحث نشوید.اگر هم در چنین شرایطی قرار گرفتید می توانید روی کلیت موضوع یعنی سلامت تاکید کنید. 

وقتی افراد اضافه وزن دیگران را متوجه می شوند چگونه و چقدر به آنها دروغ می گویند؟ 
فقط 33 درصد از شما می گویید که اگر نیاز باشد که همسرتان چند کیلو وزن کم کند با او صادق هستید. درعوض، 25 درصد از شما هیچ چیزی نمی گویید. 42 درصد از شما هم روش زیرکانه ای را ترجیح می دهید (خوردن غذاهای سالم، و پیشنهاد ورزش کردن با همدیگر).در این مورد،اگرچه کار خوبی انجام می دهید اما ممکن است نتیجه معکوسی داشته باشد. 
مارتین بینکز استاد روانشناسی در مرکز سلامت رفتاری می گوید:آیا واقعا فکر می کنید که همسرتان متوجه نمی شود که به او هویج و پنیر می دهید؟ چاقی یک خطر واقعی است بنابراین صحبت کردن با همسرتان پیرامون نگرانتیان درمورد سلامتی او هیچ ایرادی ندارد مخصوصا اگر صادقانه و با ملایمت و مهربانی درمورد آن صحبت کنید.سپس می توانید به او پیشنهاد کنید که با هم ورزش کنید. 
وقتی یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده چاق به نظر می رسد، 58 درصد از شما چیزی نمی گویید درحالی که 32 درصد از شما سرزنشش می کنید.فقط 1 درصد از شما به او پیشنهاد رژیم گرفتن و ورزش کردن را می دهید.
دنیز لاموث ،نویسنده،می گوید:بیشتر افراد می ترسند که اگر به دوستانشان چیزی بگویند ممکن است هنگام صحبت با آنها در این مورد باعث عصبانیت دوستشان شوند.کاهش وزن شما برای آنها مهم است و اگر درمورد آنها احساس خطر می کنید نباید حساس باشید. بنابراین اگر با کسی رابطه خوبی دارید و برای او نگران هستید،نگرانتیان را در یک حالت آرام به او منتقل کنید.این مهم است که نگرانیتان را با صدای آرام و آهسته اعلام کنید نه اینکه دیگران فکر کنند شما درحال بحث و دعوا کردن با او هستید

چقدر افراد خودشان را وزن کنند؟ 
وزن کردن یک روش بسیار مناسب برای 72 درصد افرادی است که می خواهند بدانند چقدر وزن کم یا زیاد کردند. 12 درصد از شما می گویید وزن کردن با شلوار جین در وزنتان مشکل ایجاد می کند و 14 درصد از شما تا زمانی که به مطب دکتر نروید خودتان را وزن نمی کنید و از تمرین کردن با همدیگر پرهیز می کنید. همچنین از میان شما افرادی که وزنشان را خوب نگه داشتند 36 درصد روزانه خودشان را وزن کردند درحالیکه 26 درصد وزن کردن را به صورت هفتگی انتخاب کردند 
 
اگر وزنتان در نوسان است به این علت می باشد که میزان آبی که بدنتان نگه می دارد و مقدار غذایی که می خورید در میزان وزنتان نقش مهمی دارد.
تحقیقات نشان داده که آگاهی از وزنتان یک امتیاز خوب است.
سامر می گوید:سالهای پیش،من به شما گفته بودم که وزنتان را بیش از 2 بار در هفته نکشید
. اما اطلاعات ارائه شده از دفتر بین المللی کنترل وزن نشان می دهد که هزاران نفر که کاهش وزن موفقیت آمیزی داشتند چندین بار در هفته خودشان را وزن می کردند و درصورت مشاهده اضافه وزن فعالیتهایشان را شروع می کردند.
وزن کردن در ادامه دادن پروژه کاهش وزن بسیار مهم است همچنین حس خوبی به شما می دهد. شما نیاز دارید بدانید در کجای کار هستید.
بلینکز پیشنهاد می کند که اضافه وزنتان را روی یک نمودار رسم کنید
. زمانی که وزنتان زیاد شد، به شما کمک می کند که تغییرات کوچکی را روی نمودار انجام دهید تا نتایج بزرگتری را مشاهده کنید.کارشناسان می گویند به خاطر داشته باشید که وزن کردن فقط قسمت کوچکی از مساله ی کنترل وزن است.اگر وزن کردن مداوم فکر شما را خراب می کند کارشناسان می گویند می توانید به اندازه ی لباس خود به خصوص به سایز لباسهای و شلوار های  جین  خود توجه کنید زیرا این لباسها به خوبی اندازه ی و میزان لاغر شدنتان را نشان می  دهند .

 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
 بدون کوچکترین سختی لاغر شوید؟!
شکمی صاف بدون استفاده از گن!؟
4 توصیه برای داشتن شکمی صاف
راز لاغری ستارگان هالیوود
آیا کمربندهای لاغری مفیدند؟