توجه به این نکته ضروری است که بعد از 9 سالگی عیوب انکساری چشم قابل درمان نیست...

 

 دکتر عین اللهی، متخصص بیماری های چشم گفت: والدین همینطور که به تغذیه و پوشاک کودک خود توجه دارند باید به سلامت کودک مخصوصا چشمانش نیز دقت کنند و حتی کوچکترین مشکل در چشم ها را نادیده نگیرند. دید انسان در وقت تولد کامل نیست و چشم با فرستنده ای امواج را به مغز می فرستد و طوری خلق شده است که سلولهای بینایی با دیدن کامل می شود و هر چه فرد ببیند، سلولها بیشتر رشد می کند.

وی در ادامه گفت: خوب دیدن طی 9 سال اول زندگی، باعث رشد سلولها و خلاف آن به رشد نامطلوب سلولهای چشمی منجر می شود. هر چشم امواج خود را به قسمت مقابل در مغز می فرستد، بنابراین هر بیماری در چشم كه شایع ترین آن عیوب انکساری است، باعث می شود که دید خوب و شفاهی نداشته باشیم یا به تنبلی چشم دچار شویم.

دکتر عین الهی افزود: درحال حاضر در کشور ما کودکان در مقاطع مختلف تحت معاینه چشم قرار می گیرند و مهد کودک ها و مدارس غربالگری می شوند ولی باید بدانیم که این اقدام سبب نمی شود که ما از کودکان خود غافل شویم و این تفکر اشتباه است که زمانی که کودک بزرگ تر می شود، تنبلی چشم او نیز خود به خود درمان می شود.

این متخصص بیماری های چشم در پایان خاطر نشان کرد: توجه به این نکته ضروری است که بعد از 9 سالگی عیوب انکساری چشم قابل درمان نیست یعنی افرادی که در سنین فعال (نوجوانی و جوانی) به ضعف چشم خود پی می برند شاید فرصت جبران کمتری داشته باشند. بنابراین والدین باید به سلامت چشم کودکان خود بسیار توجه کنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Salamatnews.com

مطالب پیشنهادی:

ناخنک چشم چیست؟
تنبلی چشم چیست؟
داروی برای رفع سیاهی دور چشم!!
تمرین دادن چشم
شخصيت شناسی از روی رنگ چشم ه