مربیانی که به کار مراقبت‌های بهداشتی مدارس مشغول‌اند علاوه بر شناخت زمینه‌های مختلف بهداشت مدرسه و دانش‌آموزان و...
 

مربیانی که به کار مراقبت‌های بهداشتی مدارس مشغول‌اند علاوه بر شناخت زمینه‌های مختلف بهداشت مدرسه و دانش‌آموزان و احاطه بر مسایل متنوع و کیفیت مناسب عرضه و بیان آموزش بهداشت، وظیفه اساسی دیگری نیز بر عهده دارند که عبارت از توجه به مراقبت‌های فردی دانش‌آموزان است...

این مراقبت‌ها سه زمینه جدا از هم دارد:

• ایجاد کمک‌های اولیه بهداشتی برای دانش‌آموزانی که در مدرسه دچار حادثه یا مشکلی شده و به نوعی نیاز به اقدام فوری پیدا کرده‌اند. در این مورد پس از انجام خدمات اولیه بهداشتی و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت و اطمینان از افزایش امکان و احتمال بهبودی باید نسبت به مطلع کردن والدین دانش‌آموز مصدوم و انتقال وی به خانه یا مراکز درمانی اقدامات لازم صورت گیرد.

• شناخت مشکلات بهداشتی دانش‌آموزان از طریق بیماریابی با معاینات بهداشتی متناوب

• مراقبت‌های لازم بهداشتی از دانش‌آموزانی که در کار بیماریابی مشکلات پنهان و یا پیدای آنها کشف و مشخص شده است و باید به نحو مستمر و صحیح تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرند و از خدمات خاص بهداشتی درازمدت برخودار شوند.

• جلب همکاری آموزگاران مدرسه در جهت شناسایی دانش‌آموزانی که مشکوک به مشکلات فراگیری بوده و یا احتمالا از بهره‌هوشی کمتری برخوردار هستند و سپس معرفی این کودکان به مراکز سنجش تست‌های هوشی یا به پزشکان متخصص اعصاب و روان به وسیله مذاکره و جلب نظر والدین نسبت به پیگیری این مسایل، شناخت مشکل و چگونگی راه‌حل آن.

• جلب همکاری آموزگاران مدرسه در جهت شناسایی و معرفی دانش‌آموزانی که به نحوی مبتلا به کندی درک و دریافت و یا افت تحصیلی هستند و توجه بیشتر به کشف علت یا علل آن از طریق مصاحبه با والدین در زمینه پیدا کردن عوامل آن.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی:
نکات مهم تغذيه دانش‌آموزان 
درس‌ها پشت گوش می‌ماند!
گلودرد چرکی چقدر اهمیت دارد؟ 
آموختن، انگيزه می‌خواهد 
اضطراب امتحان چيست و چگونه برطرف می‌شود؟