چرا مدرسه ها صبح ها دیرتر باز نمی شوند؟
سال های سال است که مدرسه ها صبح خیلی زود شروع به کار می کنند، اما تحقیقات جدید نشان داده اند دیرتر شروع شدن کلاس ها باعث بالا رفتن بازدهی و همچنین پیشگیری از برخی بیماری ها می شود. مطلب ما را در این باره بخوانید.

چه ساعتی برای شروع کلاس ها بهتر است: 8 یا 10 صبح؟

نتایج یک تحقیق جدید در مورد تاخیر در ساعت شروع مدارس نشان می‌دهد، این اتفاق می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی عملکرد تحصیلی دانش آموزان نوجوان و بهبود سلامت جسمی و ذهنی آنها داشته باشد.

چرا مدرسه ها صبح ها دیرتر باز نمی شوند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بازگشت به مدرسه : 9 صبحانه سریع و مقوی برای کودکان مدرسه ای

نتایج این تحقیق بر روی دانش‌آموزان در دوره میانی نوجوانی نشان داده است، وقتی مدرسه به جای ساعت ۸:۳۰ در ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است، میزان بیماری‌های طی دوره زمانی بیشتر از دو سال بیش از نصف کمتر شده است و البته نمرات بچه‌ها به طور قابل توجهی بالاتر رفته است.

این تحقیق طولانی مدت که در یک مدرسه دولتی انگلیس انجام شده تاثیرات قابل توجه بر روی سلامت بچه‌ها با توجه زمان زود شروع کلاس‌ها و البته زمان خواب بیشتر را نشان داده است.

یکی از محققان این پروژه می‌گوید مهمترین مسئله درباره زمان شروع کلاس‌ها موضوع "سلامت" است: "این مسئله اول با بیماری‌های جسمی شروع می‌شود و سپس بیماری‌های روحی بوجود می‌آیند. آخرین مرحله که البته کم اهمیت‌ترین نیست به عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان برمی‌گردد.

بر اساس همین تحقیقات، مشکلاتی مانند چاقی یا افسردگی به ساعت زودهنگام شروع کلاس‌ها و البته کمبود خواب باز می‌گردد.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: 7sobh.com