قبل از شروع قاعدگی و در حین آن این مواد ممنوع است!
دوره قاعدگی نوعی فرآیند طبیعی و سالم در بدن است، اما متاسفانه همیشه بدون درد نیست. گرفتگی عضله‌ها، سردرد، نفخ و... فقط بخشی از عوارض جانبی دوره قاعدگی هستند.

برای جلوگیری از نفخ در دوران پریود چه بخوریم و چه نخوریم؟

دوره قاعدگی نوعی فرآیند طبیعی و سالم در بدن است، اما متاسفانه همیشه بدون درد نیست.

  1. گرفتگی عضله‌ها
  2. سردرد
  3. نفخ

و...

فقط بخشی از عوارض جانبی دوره قاعدگی هستند. با این‌حال، رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به بهبودی این علائم کمک موثری کند. مواد غذایی خاصی وجود دارند که باید در روزهای منتهی به شروع دوره قاعدگی و در حین دوره ماهانه از آن‌ها پرهیز کنید.

رژیم غذایی خانم‌ها همیشه باید سرشار از:

  1. میوه‌ها
  2. سبزی‌ها
  3. کربوهیدرات‌های پیچیده 
  4. چربی‌های سالم

باشد.

 

  1. در روزهای قبل از قاعدگی و در حین آن این ها را بخورید

خوب غذا خوردن به‌طور منظم، شدت علائم آزاردهنده پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد. خوردن غذاهای سرشار از آهن در روزهای قبل از قاعدگی و در حین آن، حائز اهمیت زیادی است. البته باید مصرف سبزی‌ها و میوه‌های غنی از ویتامین را در این دوره ادامه داد.

مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم یا مصرف مکمل کلسیم را نباید فراموش کرد. مصرف روزانه هزار میلی‌گرم کلسیم برای دوره قاعدگی لازم است. یکی از مطالعات محققان دانگشاه کلمبیا نشان می‌دهد که کلسیم، علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد.

 

  1. در روزهای قبل از قاعدگی و در حین آن این ها را نخورید

 مصرف نمک را باید در روزهای قبل از شروع قاعدگی قطع کنید، چون سدیم باعث احتباس آب در بدن می‌شود و احساس نفخ به شما می‌دهد.

از مصرف قندهای تصفیه‌شده و مواد غذایی فرآوری‌شده قبل از شروع قاعدگی و در حین آن، پرهیز کنید. این کربوهیدرات‌های ساده باعث شکل‌گیری نوسان در قند خون می‌شوند که می‌تواند شما را از نظر عصبی در معرض تحریک‌پذیری قرار دهد.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com