ماسک خیار برای پر شدن و سفت شدن پوست تا عید نوروز
ماسک خیار به روش های مختلف و همراه با مواد متفاوت ساخته می شود که برای سفتی و شفافیت پوست بسیار مفید است. در ادامه طرز تهیه چند ماسک خیار بیان می شوند

برای پر شدن و سفت شدن پوست تا عید نوروز از ماسک خیار استفاده کنید

خیار حاوی ماده معدنی به نام سیلیکا silica است که به جوانسازی پوست کمک کرده و بافت های همبند را بهبود می بخشد تا خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و با چین و چروک ها نیز مبارزه می کند. خیار یک مرطوب کننده محسوب می شود، پوست را سفت کرده و به آن آبرسانی می کند زیرا محتوای آب آن خیلی زیاد است.

به علاوه خیار منبع ویتامین C و همچنین دیگر آنتی اکسیدان هایی است که به درخشانی و شفافیت پوست کمک کرده و جوانی پوست را حفظ می کند. خیار برای کاهش تیرگی زیر چشم موثر است. ماسک خیار می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای پوست های خشک و همچنین یک تونر* toner  برای پوست های چرب مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بدانید : خواص خیار و طرز تهیه نوشیدنی خیار

بیشتر بدانید : خواص غذایی و درمانی خیار


* تونر toner : تونرها یا رطوبت رسان هستند یا نرم کننده و سفت کننده. بعضی تونرها برای حفظ تعادل PH پوست و برخی برای پاک کردن پوست هستند. در ادامه چند نمونه ماسک خیار را معرفی می کنیم که می توانید در خانه هم آماده کنید.


انواع ماسک خیار

1.    ماسک خیار با ماست

1.    ماسک خیار با ماست

خیار نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه تاثیر فوق العاده ای بر پوست می گذارد. ماسک خیار با ماست برای انواع پوست موثر است، اما استفاده خاص آن برای پوست های چرب است. ماسک خیار با ماست چربی اضافه پوست را از بین می برد و منافذ پوست را کوچک می کند.
مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و ماست عبارتند از:

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق چایخوری پودر شیر بدون چربی
  • نصف فنجان ماست ساده


طرز تهیه ماسک خیار و ماست

خیار را پوست گرفته و آن را به قطعات کاملا ریز خرد کنید، برای اینکه خیار خرد شده و برای ماسک نرمتر باشد، بهتر است دانه های آن را جدا کنید. سپس آن را در مخلوط کن بریزید و به آن پودر شیر و ماست اضافه کنید. مواد را کاملا مخلوط کنید تا ماده نرمی به دست آید که روی صورت می ماند. مخلوط کردن مواد را بیش از حد انجام ندهید.

پس از آن خمیر را به آرامی روی صورت خود قرار داده و به طور مساوی با نوک انگشت آن را روی صورت و گردن خود پخش کنید. از آن در اطراف چشم استفاده نکنید. پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت را با پارچه و آب گرم به آرامی بشویید.


2.    ماسک خیار و آلوئه ورا

ماسک خیار

ماسک خیار باعث نرمی و آبرسانی به پوست صورت می شود. خیار خاصیت پاک کنندگی و خنک کنندگی دارد و پوست را نرم می کند. استفاده از ماسک خیار و آلوئه ورا به ویژه برای رفع جوش های پوستی، کاهش استرس، آفتاب سوختگی و رفع التهاب پوست مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا عبارتند از:

  • نصف فنجان خیار
  • 2قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
  • طرز تهیه ماسک خیار و آلوئه ورا


خیار را پوست کنده و آن را به قطعات خیلی ریز خورد کنید. سپس خیار و آلوئه ورا را در مخلوط کن بریزید و آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید. این ماسک را به آرامی و به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید. باز هم برای اطراف چشم تان از این ماسک استفاده نکنید.

پس از آن دراز کشیده و اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت تان بماند. پس از آن صورت خود را با آب خنک بشویید.

بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی


3.    ماسک خیار و کره بادام

ماسک خیار

اضافه کردن کره بادام به ماسک خیار باعث می شود این ماسک پوست صورت را نرم و لطیف کند. مواد لازم برای ماسک خیار و کره بادام عبارتند از :

  • یک چهارم از یک خیار
  • یک قاشق غذاخوری کره بادام


طرز تهیه ماسک خیار و بادام

خیار را پوست کنده و دانه های آن را جدا کنید و آن را به قطعات خیلی کوچک خرد کرده و آن را در یک مخلوط کن قرار دهید. آن را له کنید تا آبکی شود. سپس ماده به دست آمده را با کره بادام مخلوط کنید.

پس از آن مخلوط را به آرامی و به طور یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید و از رسیدن ماسک به اطراف چشم اجتناب کنید. سپس بگذارید ماسک به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت تان بماند. پس از این مدت صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.


4.    ماسک خیار به همراه عسل، آب لیمو و موز

4.    ماسک خیار به همراه عسل، آب لیمو و موز

این ماسک خیار به پوست آب فوق العاده زیادی می رساند، پوست را احیا و تغذیه می کند. ترکیبات ماسک خیار و عسل عبارتند از:

  • یک دوم موز
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک دوم خیار
  • چهار قاشق غذاخوری آب لیمو


طرز تهیه ماسک خیار و عسل

عسل را در داخل ظرفی ریخته و ظرف را داخل آب داغ قرار دهید تا عسل به شکل مایع درآید. موز و خیار را در یک مخلوط کن کاملا با هم مخلوط کنید و سپس آب لیمو و عسل مایع را به آن اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید.

این خمیر را به آرامی و با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود پخش کنید. مانند تمام ماسک ها از قرار دادن آن در اطراف چشم اجتناب کنید. سپس بگذارید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت شما بماند.

پس از آن صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. در انتها یک مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده بعد از ماسک به دلیل حفظ رطوبت پوست است.

بیشتر بدانید : کالری یک قاشق عسل + خواص عسل برای سلامت

بیشتر بدانید : 10 خاصیت فوق العاده موز، از لاغری تا ضد سرطان بودن

بیشتر بدانید : 10 ماده ای که نباید مستقیما روی پوست بمالید

بیشتر بدانید : خاصیت لیمو ترش برای سلامت ، سرماخوردگی و آسم


5.    ماسک خیار با عسل و جو

ماسک خیار برای پر شدن و سفت شدن پوست تا عید نوروز

مواد لازم برای آماده کردن ماسک خیار با عسل و جو عبارتند از :

  • یک عدد خیار
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • ماست ساده و بدون طعم
  • جو


طرز تهیه ماسک خیار با عسل و جو

عسل را در داخل ظرفی ریخته و ظرف را داخل آب داغ قرار دهید تا عسل به شکل مایع درآید. خیار را پوست کنده و آن را به قطعات ریز خرد کنید. خیار، عسل مایع شده و جو را با هم داخل مخلوط کن بریزید. آنها را با هم مخلوط کنید تا اینکه یک خمیر منسجم به دست آید تا بتواند روی صورت بماند.

پس از آن خمیر را به صورت یکنواخت روی صورت و گردن خود پخش کنید و از ماسک در اطراف چشم خود استفاده نکنید. سپس اجازه دهید ماسک به مدت نیم ساعت روی صورت بماند. و در انتها صورت خود را با آب ولرم شسته و با حوله نرم و تمیز خشک کنید. بلافاصله پس از آن نیز از کرم مرطوب کننده روی صورت خود استفاده کنید.

بیشتر بدانید : آشنایی با خواص جو


6.    ماسک خیار و سفیده تخم مرغ با نعنا

 ماسک خیار و سفیده تخم مرغ با نعنا

سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می شود. نعنا پوست را پاکسازی و احیا می کند و آبرسانی به پوست انجام می دهد. پس از استفاده از این ماسک پوست شما درخشان، نرم و سالم خواهد بود. مواد لازم برای تهیه ماسک خیار و سفیده تخم مرغ عبارتند از:

  • یک عدد خیار
  • یک سفیده تخم مرغ
  • 4تا 5 برگ نعنا تازه


طرز تهیه ماسک خیار و سفیده تخم مرغ با نعنا

خیار را پوست کنده و قطعه قطعه کنید و سپس آن را در مخلوط کن با نعنا مخلوط کنید. بعد از آن در یک ظرف سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا سفت شود. بعد از آن سفیده تخم مرغ را به خمیر خیار و نعنا اضافه کنید و به آرامی آنها را مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست آورید.

ماسک شما آماده است، خمیر را به آرامی روی صورت و گردن پخش کنید و از رسیدن آن به اطراف چشم جلوگیری کنید. به مدت 20 دقیقه صبر کنید و پس از آن صورت را با آب سرد بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

بیشتر بدانید : دانستنی های تغذیه در مورد تخم مرغ و اثرات آن ها بر سلامت بدن

بیشتر بدانید : همه خواص تخم مرغ


7.    ماسک خیار بدون هیچ ماده دیگری

ماسک خیار بدون هیچ ماده دیگری

می توانید از خیار به تنهایی به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. ابتدا خیار را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب سرد شود، سپس می توانید خیار را قطعه قطعه یا رنده کنید و روی پوست خود قرار دهید.

خیار رنده شده را به آرامی در تمام بخش های صورت خود، به جز اطرف چشم هایتان، پخش کنید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید و حتما بعد از خشک کردن صورت با حوله نرم و تمیز مرطوب کننده استفاده کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : شفاف شدن پوست صورت تا عید نوروز با این ماسک ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید روغن بچه برای زیبایی پوست و مو


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ