تاثیر توت فرنگی روی پوست
اگر به دنبال داشتن پوستی شاداب و جوان هستید اصلا توت فرنگی را از یاد نبرید

نقش توت فرنگی در مراقبت از پوست

وقتی نوبت مراقبت  مناسب از پوست می رسد، نمی‎توانید توت فرنگی را از یاد ببرید.توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که چه روی پوست مالیده شود و چه در رژیم غذایی مصرف شود،برای پوست مزایای فراوانی دارد. در ادامه به بررسی فواید توت‌فرنگی برای پوست می‌پردازیم.

 درمان آکنه 

مقدار بالای اسید سالیسیلیک در توت فرنگی آن را یک گزینه خوب  برای درمان لک و آکنه می‌کند. اسید سالیسیلیک به لایه برداری سلول های مرده پوست و کنترل تولید چربی کمک  می کند و می‌تواند در سطح عمیق تری نسبت به دیگر اسیدها به پوست نفوذ و ناخالصی هایی را که می تواند منجر به آکنه شود پاک کند.

 محو کردن چین و چروک و خطوط ریز 

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و علایم پیری را کاهش می دهد. رادیکال های آزاد کلاژن پوست را تجزیه می کنند که منجر به افتادگی پوست، چین و چروک، خطوط ریز و لک های تیره می‌شود.

 از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند

 ویتامین C موجود در توت فرنگی از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

 توت فرنگی هم منبع خوبی از اسید الاژیک است. اسید الاژیک قادر است لکه های تیره ناشی از آسیب اشعه ماوراء بنفش را به حداقل برساند.

 کاهش دادن حلقه های تیره و پف چشم

  توت فرنگی منبع عالی بیوفلاونوئیدهاست. بیوفلاونوئیدها به بهبود استحکام و ساختار مویرگ ها کمک می‌کند که این منجر به کاهش سیاهی دور چشم و پف چشم خواهد شد .خوردن توت فرنگی همچنین می تواند به کاهش کیسه های چشم کمک کند.

 درمان لکه های پوست 

 آنتی اکسیدان های ویتامین C، الاژیک اسید و کورستین موجود در توت فرنگی می‌توانند به روشن شدن لکه ها کمک کنند. ویتامین C به محو شدن این علایم کمک می‌کند. در حالی که اسید الاژیک و کورستین از تولید ملانین و آسیب‌ها و لک‌های بیشتر پوست جلوگیری می‌کنند.

بیشتر بدانید : پوست خوب محصول ژنتیک است یا مراقبت؟

بیشتر بدانید : آب نمک و فواید آن برای پوست

بیشتر بدانید : مزایا و معایب انواع پوست را می دانید؟

بیشتر بدانید : 6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com