6 مورد از بزرگترین اشتباهات مراقبت از پوست
داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریایی مدارشمالگان نیست. بلکه...

اگرتنها یک موضوع، باعث نگرانی من در مورد بیمارانم بشود، این است که داشتن پوستی عالی نیازمند مصرف کرمی معجزه گر ساخته شده از گیاهان کمیاب دریایی مدارشمالگان نیست. بلکه تنها با یک سری عادتهای خوب ساده می‌توان چنین پوستی را به دست آورد. اجازه دهید، این عادتها را از منظر دیگری مطرح کنیم . بدترین و مضرترین عادتهایی که من بارها و بارها با آنها برخورد کرده‌ام، چه هستند؟

بیشتر بدانید : 5 اصل مراقبت از پوست دور چشم که مانع از پیری زودرس می شود

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در شب برای پیشگیری از پیری زودرس

1- استفاده از پاک کننده، آن هم پاک کننده‌های زبر:

بیشتر افراد تصور می‌کنند که اگر پاک کننده ای زیاد کف می‌کند، نشانه خوبی است. قطعاً با این کار، پوست آنها بیش از اندازه تمیز می‌شود. متأسفانه، کفِ زیاد، اساساً نشانگر این است که پاک کننده، حاوی مواد پاک کننده زبر است.

مانند سولفات لاریل(که چربی‌های ضروری پوست را از بین می‌برد). (و به صابونهای قالبی هم که من همیشه نه گفته‌ام). درعوض به دنبال پاک کننده‌هایی باشید که حاوی اسیدهای چرب هستند و درواقع، پوست شما را تقویت می‌کنند مانند محصولات داو یا حتی کرم‌های خنک ساده. اگر پوست خشکی دارید، پاک کننده‌های چرب را توصیه می‌کنم که چرک و آرایش شما را بدون از بین بردن لایه طبیعی محافظ پوست پاک می‌کند.

2- استفاده نکردن از رِتینویید:

رتینول که یک فرم از ویتامین آ هست، تنها ترکیب جدیدی است که ثابت شده نه تنها از خطها و چروکها جلوگیری می‌کند بلکه خط و چروکهایی را هم که دارید کمتر می‌کند. پس از 30 سالگی توصیه می‌کنم به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا رتینویدهای قوی‌تری(مانند رتین- آ، دیفرین یا تازورک و امثال آن) را برای شما تجویز کند. ولی کرِم‌های خوب بسیاری وجود دارند که حاوی رتینول کمتری هستند.کرم شب ضد چروک راک رتینول کارکسیون، کرم شب نئوترژنا برای پوست سالم و رتینول اسکین سیوتیکالز را می توان نام برد.

3- وقت صرف کردن زیاد برای مراقبت از پوست:

ممکن است خرید محصولات گران قیمت با بسته بندی زیبا و لوکس از بوتیک‌ها احساس بسیار خوب و باکلاس بودن را به شما بدهد اما باید بدانید که ضرورتی برای داشتن یک پوست عالی ندارند.زیرا این شرکت‌ها هزینه‌های گزافی صرف تحقیقات بی نظیر و توسعه محصولات خود می‌کنند. اگر ناچار به انتخاب این محصولات هستید، پول خود را صرف خرید رتینوید کنید و بقیه نیازهای خود را با تجویز پزشک خود از داروخانه تهیه کنید.

4- ماساژ صورت:

بله درست است که شما می‌توانید هزینه‌های زیادی صرف مراقبت از پوست خود کنید، صورت خود را ماساژ دهید و پوست لطیفی داشته باشید، اما مطالعات نشان داده که پوست 80% از افراد پس از ماساژ صورت از بین می‌رود. اغلب متخصصین زیبایی نمی‌دانند که چه محصولی برای چه نوع پوستی از مراجعه کنندگان مناسب است و ممکن است از ترکیباتی استفاده کنند که جوشها را بدتر کند یا از چربی‌های لازمی استفاده کنند که پوستهای حساس را تحریک می‌کند. و یا نحوه ماساژ اشتباه باشد، حتی اگر پوست شما خراب نشود ، شاید اگر به نحو درستی مواد انتخاب شوند ویا ماساژوری متبحر باشد از پیری زودرس شما پیشگیری کند اما ماساژ صورت تأثیر طولانی مدت روی پوست شما ندارد.

5- شستن صورت در زمان نامناسب:

همیشه صورت خود را پس از شستشو با نرم کننده در حمام و محصولاتی که برای موهای خود استفاده می‌کنید بشویید نه قبل از آن. بیشتر نرم کننده‌ها حاوی ایزوپروپیل مسدود کننده منافذ بوده و دیگر محصولات مویی اغلب حاوی روغن نارگیل هستند که هر دو آنها معروف به ترکیبات جوش زایی هستند که شما نمی‌خواهید به پوست خود بزنید.

شستشوی زیاد صورت سبب ازبین رفتن چربی طبیعی پوست شده و PH پوست را مستعد ایجاد صدمه بیشتر می کند.لذا از پاک کننده های ملایم و در صورت عدم دسترسی از آب لیموی ترش با پنبه شبها قبل از خواب برای پاک کردن آرایش خود استفاده نمایید.

بیشتر بدانید : 7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که باید اجتناب کنید

6- استفاده نکردن هر روز از کرم‌های ضد آفتاب:

تنها زمانی که به کنار دریا می‌روید و یا فقط در روزهای تابستان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکنید بلکه هر روز. بله اگر قرار است مدت طولانی درمعرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید، باید هوشیارتر باشید. ما معمولاً به طور ناگهانی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می‌گیریم تا روزهایی که در کنار دریا هستیم.

هنگام سوار یا پیاده شدن از ماشین خود، بیرون رفتن از محل کار خود برای خرید یک ساندویچ یا چند لحظه‌ای بیرون نشستن، همه با هم جمع می‌شوند. مطمئن شوید که هر روز حداقل با کرم ضدآفتاب اس پی اف 15 پوست خود را بپوشانید.

بیشتر بدانید : فواید بلک ماسک و ماسک طلا برای صورت

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست حساس در سرما و گرما

بیشتر بدانید : بهترین ماسک ها برای کسانی که پوست چرب دارند؟

بیشتر بدانید : هشدار چین چروک پوست در مورد اشتباهات تغذیه

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh. com/health
اختصاصی سیمرغ