با این 4 ماسک طبیعی میتوانید از شرّ جوش‌های سر سیاه خلاص شوید
 جوش های سر سیاه بیشتر روی بینی پدیدار می شوند که با مواد طبیعی به خوبی می توان این جوش ها را از ببین برد

 4 ماسک برای از بین بردن جوش های سر سیاه

جوش های سرسیاه نوعی آکنه هستند و به واسطه عدم رعایت بهداشت، پوست چرب، سیگار کشیدن، استفاده از محصولات زیبایی ناسالم یا شرایط ژنتیکی می توانند در هر نقطه ای از پوست ظاهر شوند.

 جوش های سرسیاه به طور معمول رو یا اطراف بینی شکل می گیرند و ظاهری ناخوشایند به پوست می بخشند. خوشبختانه روش های طبیعی بسیاری برای پاکسازی جوش های سرسیاه پوست وجود دارند و ماسک های صورت خانگی برخی از بهترین گزینه ها هستند.

اگر قصد دارید مبارزه با جوش های سرسیاه پوست را آغاز کرده و از پوستی شاداب و درخشان برخوردار شوید، امتحان کردن یکی از ماسک های صورت زیر می تواند موثر و هم مقرون به صرفه باشد.

1-ماسک آناناس و عسل

این یکی از بهترین ماسک های صورت برای پاکسازی جوش های سرسیاه است و افراد با انواع مختلف پوست می توانند از آن استفاده کنند. آناناس به مرطوب نگه داشتن پوست، از بین بردن چربی های اضافی، و پاکسازی پوست از جوش های سرسیاه کمک می کند. افزون بر این، زمانی که آناناس با عسل ترکیب شود، هرچه بیشتر به نرمی، تمیزی و درخشانی پوست کمک می کند.

مواد مورد نیاز

  •  نصف فنجان آب آناناس

  •  دو قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه و استفاده

در یک کاسه کوچک آب آناناس را با دو قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید. پیش از مالیدن این ماسک روی صورت، پوست خود را به خوبی تمیز کنید و سپس ماسک را روی صورت خود به صورت یکنواخت پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای 15 دقیقه روی صورت باقی بماند، سپس با آب گرم پوست خود را شستشو دهید. این کار را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید.

2-ماسک آلوئه ورا و گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی و آلوئه ورا گزینه ای ایده آل برای مبارزه با جوش های سرسیاه پوست و همچنین افزودن رطوبت به پوست خشک است. این ماسک به عنوان یک لایه بردار عمل کرده و به از بین بردن چربی اضافی و سلول های مرده پوست کمک می کند.

مواد مورد نیاز

  •  یک گوجه فرنگی رسیده کوچک

  •  چهار قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

  •  یک قاشق غذاخوری نمک دریا دانه درشت

طرز تهیه و استفاده

گوجه فرنگی را در یک کاسه به شکل پوره درآورده و با ژل آلوئه ورا به خوبی ترکیب کنید. پس از آن که این مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، یک قاشق غذاخوری نمک دریا به آن اضافه کرده و به ترکیب کردن مواد ادامه دهید تا حالتی خمیری حاصل شود. این ترکیب را روی پوست صورت خود مالیده و اجازه دهید برای 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند. در نهایت، پوست صورت خود را با آب سرد به خوبی شستشو دهید.

3-ماسک عسل و جو دوسر

جو دوسر و عسل هر دو گزینه هایی فوق العاده برای مراقبت از پوست هستند زیرا به مرطوب سازی پوست کمک کرده، سلول های مرده پوست را از بین می برند، و بافتی نرم و درخشان را بر جای می گذارند. این ماسک که ترکیبی از این دو ماده قدرتمند است باید تنها روی بخش هایی که تحت تاثیر جوش های سرسیاه قرار گرفته اند، استفاده شود.

مواد مورد نیاز

  •  یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر

  •  نصف قاشق غذاخوری عسل

  •  یک تخم مرغ

طرز تهیه و استفاده

تمام مواد تشکیل دهنده را در یک کاسه به خوبی با هم ترکیب کنید تا شکلی خمیری حاصل شود. این ترکیب را تنها روی قسمت های تحت تاثیر قرار گرفته با جوش های سرسیاه مالیده و اجازه دهید پنج دقیقه روی پوست باقی بماند. در نهایت، پوست خود را با آب سرد به خوبی شستشو دهید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

4-ماسک لیموترش و تخم مرغ

سفیده تخم مرغ و آب لیمو ترش به پاکسازی جوش های سرسیاه کمک می کنند زیرا به صورت عمقی پوست را تمیز کرده، سلول های مرده پوست و دیگر ناخالصی هایی که موجب بروز جوش های سرسیاه می شوند را از بین می برند. این ماسک باید هنگام شب استفاده شود زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از استفاده از آن می تواند موجب برخی عوراض جانبی روی پوست شود.

بیشتر بدانید : 7 کاربرد لیموترش در سلامت پوست و مو از درخشش مو تا رفع جوش

مواد مورد نیاز

  •  دو تخم مرغ

  •  یک قاشق چایخوری آب لیمو ترش  

طرز تهیه و استفاده

ابتدا سفیده را از زرده تخم مرغ ها جدا کنید و سپس سفیده تخم مرغ را تا زمانی که بافت نسبتا سفتی به خود بگیرد، هم بزنید. سپس، آب لیمو ترش را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید تا ماسک آماده شود. صورت خود را پیش از استفاده از این ماسک به خوبی با یک پارچه مرطوب یا محصولات لایه بردار دیگر تمیز کنید تا از فواید حداکثری ماسک بهره‌مند شوید.

پس از پاکسازی صورت، ماسک را روی پوست صورت خود پخش کرده و اجازه دهید برای 15 تا 20 دقیقه به همان حالت باقی بماند. سپس، پوست صورت را با آب گرم شستشو دهید. این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید. استفاده از مقدار کمی لوسیون پس از استفاده از این ماسک توصیه می شود.

بیشتر بدانید : بی ضررترین پاک کننده های پوست که در آشپزخانه یافت می شوند

بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار

بیشتر بدانید : پاکسازی و لایه برداری پوست صورت با اسکراپ شکر خانگی!

بیشتر بدانید : جوش های سرسیاه خبر می دهند از سر درون!

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:asriran.com