آیا محصولات مراقبت پوستی نوزادان را می شناسید؟
کودکان پوست لطیف و حساسی دارند به همین دلیل باید از محصولات خاصی برای پوست آنها استفاده کرد

محصولاتی برای مراقبت از پوست نوزادان

مراقبت از پوست نوزاد تازه متولد شده موضوعی بسیار حساس است. در ماه های اولیه به‌دنیا آمدن نوزاد ، برای تقویت سیستم ایمنی او باید از ملایم ترین پاک کننده ها و لوسیون‌ها استفاده کنید. شاید به نظر شما استفاده از لوسیون‌ها برای نوزاد کمی زود باشد اما باید بگویم  وقتی پوست کودک  خشک شود و شاهد به وجود آمدن  اگزما  باشید زمان درمان این مشکلات فرا رسیده است و صد البته شما باید قبل از خرید هر گونه محصولات پوستی  با پزشک متخصص اطفال درباره استفاده از این محصولات صحبت کنید.

 محصولات فاقد رنگ و عطر

 محصولات مراقبت از پوست نوزاد باید  بدون رنگ و عطر باشد. برچسب های روی محصولات را با دقت بخوانید. محصولات مراقبت از پوست نوزاد که حاوی رنگ ، عطر و مواد شیمیایی هستند می‌توانند پوست و تنفس نوزاد را تحریک کنند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها ممنوع است.

 آلرژی و حساسیت

محصولات طبیعی مراقبت از پوست نوزاد برای بیشتر نوزادان بی خطر است اما اگر در خانواده تان فردی به آلرژی یا آسم مبتلاست، نوزاد تازه متولد شده شما هم ممکن است به گیاهان دارویی و گیاهان موجود در برخی محصولات حساس باشد. برچسب «ضد حساسیت» می تواند گمراه کننده باشد. این  عبارت به این معنی است که محصول مدنظر کمتر احتمال دارد واکنش آلرژیک ایجاد کند اما این لزوما به این معنی نیست که هیچ واکنش حساسیت‌زایی نخواهد داشت.شما باید به دنبال محصولاتی باشید که فتالات و پارابن ندارند. این مواد شیمیایی به طور بالقوه برای نوزادان مضر هستند.

 محصولات قابل استفاده برای پوست نوزاد

1- صابون کودک و شامپوی بدن

شامپوی بدن معمولا برای نوزادان بی خطر است اما از صابون بچه کم استفاده کنید ، زیرا می تواند پوست نوزاد را خشک کند.

2- لوسیون کودک

لوسیون بدن به مرطوب کردن پوست نوزاد کمک می‌کند اما برای نوزادان تازه متولد شده باید به میزان کم استفاده شود.

3- پماد بثورات

این پماد از پوست نوزاد محافظت می‌کند تا پوشک خیس، باعث تحریک پوست او نشود.

4- روغن بچه

این روغن کلاسیک بهتر است به عنوان روغن ماساژ برای پوست نوزاد استفاده شود نه به عنوان مرطوب کننده زیرا پوست نوزاد آن را به خوبی جذب نمی‌کند.

5- مواد شوینده لباس کودک

شوینده های معمولی، لباس کودک را زبر و خشن می‌کند بنابراین  برای شست و‌ شوی لباس کودک باید به دنبال مواد شوینده بدون عطر و رنگی باشید که خاصیت الکتریسته را از لباس بگیرد و آن‌ها را نرم و لطیف کند.

6- پودر بچه

در صورت استفاده از پودر بچه ، سعی کنید پودرهای بدون تالک استفاده کنید زیرا تالک یا نشاسته ذرت موجود در پودر می تواند برای نوزاد مشکلات تنفسی ایجاد کند.

بیشتر بدانید : زردی نوزاد با این کارها بدتر می شود

بیشتر بدانید : علت کبودی بی دلیل نوزادان

بیشتر بدانید : ماساژ پوست نوزاد با روغن گیاهی مضر است!

بیشتر بدانید :  علت جوش پوستی در نوزادان چیست؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews