راست ایستادن و درست نشستن و تاثیر آن بر درمان افسردگی
نشستن در وضعیت صاف در قیاس با حالت قوز کردن، پس از کسب یک موفقیت به شما حس غرور می دهد، پایداری شما را در برابر مشکلات افزایش می دهد و اطمینانتان را به درستی افکارتان بالا می برد

محققان در مطالعات قبلی دریافته بودند که راست نشستن و یا ایستادن خودباوری و خلق و خوی افراد سالم را بالا می برد، اما محققان دانشگاه اوکلاند در مطالعه جدیدی که نتایجه آن ماه مارس در نشریه مجله Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry. منتشر می شود، درصدد برآمدند تا دریابند آیا فواید راست ایستادن شامل حال افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط هم می شود یا خیر.

الیزابت برودنت از نویسندگان مطالعه گفت: نشستن در وضعیت صاف در قیاس با حالت قوز کردن، پس از کسب یک موفقیت، به شما حس غرور می دهد، پایداری شما را در برابر مشکلات افزایش می دهد و اطمینانتان را به درستی افکارتان بالا می برد.

براساس تحقیق جدید، وضعیت بدنی صاف و بدون قوز در حالت نشستن، می تواند باعث افزایش هوشیاری و اشتیاق، کاهش احساس ترس و افزایش خودباوری فرد پس از یک کار پر استرس شود.

در این مطالعه جدید ۶۱ فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط در یک تست غربالگری شرکت کردند که در دو گروه افراد با وضعیت بدنی راست و افراد در وضعیت بدنی معمول قرار گرفتند.

هر دو گروه موظف شدند که در حضور داوران یک سخنرانی ۵ دقیقه ای ارائه کنند و همچنین از شماره یکهزار و ۲۲ به صورت ۱۳ عدد در میان، شمارش معکوس داشته باشند.

نتایج در افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط که موظف بودند وضعیت بدنی راست و شانه های برابر داشته باشند، در قیاس با افرادی که در وضعیت بدنی معمول خود قرار داشتند، خستگی کمتر بود و اشتیاق آنها برای ادامه آزمایش در زمانی کوتاه افزایش یافت.

همچنین گروه اول تعداد واژگان بیشتری در سخنرانی پراسترس خود داشتند و در عین حال کمتر از گروه دوم از ضمیر اول شخص مفرد استفاده کردند که نشان می دهد انرژی بیشتر، روحیه منفی کمتر و نیز خودبینی کمتری داشتتد.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: alodoctor.ir