درمان سردرد با این اسانس ها
درمان سردرد جزو مسائل اکثر ماست. برای درمان سردرد خود چه می کنید؟

درمان سردرد 

درد خفیف در سر، سردرد های مداوم و فشار. اگر شما یکی از 78 درصد افرادی هستید که از سردرد رنج می برید (حتی اگر جزو سردرد های میگرنی، هورمونی و استرسی نیست)، می دانید از چه چیزی صحبت می کنیم. ما اینجا به شما میگوییم که قرص هایتان را کنار گذاشته و از این اسانس ها استفاده کنید. قوی ترین روغن های گیاهی شفا دهنده که می توانند درد عضلات، استرس و سردرد های آزار دهنده شما را کاهش دهند.

ما از میندی گرین (Mindy Green ) متخصص گیاه شناسی و عطر درمانی در کلرادو، در مورد کاربرد اسانس ها برای انواع سردردها سوالاتی پرسیدیم، از سردردهای پیش از قاعدگی گرفته تا سردرد هایی که صرفا به سر مربوط می شوند.

سردردتان تنشی است؟ برای درمان سردرد تان از نعنا استفاده کنید

سردردتان تنشی است؟ برای درمان سردرد تان از نعنا استفاده کنید

احساس می کنید با انبر اطراف سرتان را فشار می دهند؟ در حال تجربه سر درد تنشی هستید، با روغن نعنا با آن مقابله کنید. نعنا نه تنها آرام کننده درد است بلکه خاصیت خنک کنندگی دارد که به کاهش تنش عضلات کمک می کند، به علاوه، مطالعات نشان داده است که می تواند به کاهش سردرد های استرسی کمک کند. 10 قطره روغن نعنا را به 1 اونس روغن حامل مثل جوجوبا یا نارگیل اضافه کرده و گردن و شانه هایتان را ماساژ دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تحقيقات جديد درباره خواص نعنا

سر دردتان استرسی است؟ برای درمان سردردتان از اسانس های آرام بخش استفاده کنید

سر دردتان استرسی است؟ برای درمان سردردتان از اسانس های آرام بخش استفاده کنید

جای تعجب نیست که استرس بیشتر در زندگی تان به معنی سردرد بیشتر باشد. بر اساس یک مطالعه آلمانی در سال 2014 هر 10 درجه افزایش استرس به معنی 6% سردرد تنشی بیشتر و 4.3% میگرن بیشتر در ماه است. اینجاست که اسانس ها وارد می شوند. تحقیقات نشان داده اند که تنفس برخی رایحه ها می تواند پاسخ استرسی را کاهش دهد، سطح کورتیزول را پایین آورده و فشار خون را کاهش دهد، ولی از چه رایحه هایی باید استفاده کنید؟

اسطوخودوس، کندر، شکوفه پرتقال و روغن مرکبات می تواند مانند قرص های آرام کننده عمل کنند، ولی مهم ترین نکته این است که این رایحه را دوست داشته باشید. اگر رایحه ای برایتان دلپذیر باشد، عمیق تر نفس می کشید که به نوبه خود منجر به کاهش ضربان قلب، هموار شدن سیستم عصبی و کمک به آرامش شما می شود.

یکی از اسانس هایی را که دوست دارید، برداشته 1-2 قطره روی دستمال کاغذی ریخته و نفس بکشید یا در هوا اسپری کنید یا 1-2 قطره به همراه روغن حامل روی کف دست ریخته و به آرامی دست ها را به هم بکشید و نفس عمیق بکشید. برخی از رایحه های مصنوعی می توانند باعث سردرد شوند. بنابراین هوای اتاق تان را فقط با رایحه های طبیعی که حالتان را بهتر می کنند، معطر کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معرفی یک نسخه گیاهی آرام بخش

میگرن دارید؟ برای درمان سردردتان از اسطوخودوس استفاده کنید

میگرن دارید؟ برای درمان سردردتان از اسطوخودوس استفاده کنید

نتایج دوست داشتنی زیادی در مورد اسطوخودوس (lavender ) وجود دارد. تحقیقات نشان داده اند که رایحه این گل می تواند آرامش بخش باشد، خواب را بهبود بخشد و سطح سروتونین را تنظیم کرده و حتی امواج آرامش بخش تتا و آلفای مغز را بهبود بخشد. به علاوه، مطالعه منتشر شده در مجله عصب شناسی اروپایی (European Neurology) نشان داد که 15 دقیقه تنفس اسانس اسطوخودوس می تواند درد میگرن را از بین ببرد. تنفس مستقیم از شیشه روغن بلافاصله بعد از مشاهده اولین نشانه سردرد یا استفاده از آن برای ماساژ صورت عالی است. 1 قطره اسانس اسطوخودوس را به 1 قاشق چایخوری کرم صورت بدون عطر اضافه کرده، فک، گیجگاه و پیشانی را با آن ماساژ دهید.

سردردتان هورمونی است؟ از روغن شمعدانی برای درمان سردرد استفاده کنید

سردردتان هورمونی است؟ از روغن شمعدانی برای درمان سردرد استفاده کنید

هومون ها می توانند بهترین دوستان مان یا بدترین دشمنان مان باشند، به خصوص زمانی که استروژن درست قبل از پریود بالا رفته و باعث ایجاد سردرد می شود. شمعدانی از طریق اثر روی قشر غده فوق کلیه و هیپوفیز برای مدیریت سطح هورمونی اثر می کند. می توانید از این اسانس دلپذیر روی شکم تان استفاده کنید (1 قطره روغن شمعدانی را با 1 قاشق چایخوری روغن حامل مخلوط کرده و با حرکات دورانی روی شکم ماساژ دهید)، یا می توانید در حمام 5-8 قطره از آن را با 1 قاشق چایخوری روغن حامل مخلوط کرده و به آب وان حمام اضافه نمایید.

سردردتان ناشی از کم آبی است؟ برای درمان سردردتان از اسانس با کمپرس سرد استفاده کنید

سردردتان ناشی از کم آبی است؟ برای درمان سردردتان از اسانس با کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از اولین نشانه های کم آب شدن بدن، سردرد است. 73% مغز از آب تشکیل شده، بنابراین نرسیدن مایعات کافی می تواند باعث کم شدن فاصله مغز و جمجمه و در نتیجه سردرد شود. نوشیدن آب و مایعات به تنهایی نمی تواند این نوع سردرد را بهبود دهد. یک کمپرس سرد به همراه اسانس می تواند به شما کمک کند. 1-2 قطره روغن نعنا، پرتقال یا نارنگی را به یک کاسه کوچک آب سرد اضافه کرده حوله ای را در آن خیس کرده آب اضافه اش را بگیرید و روی پیشانی قرار دهید تا خنک شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه طور می‌توان علائم هشدار دهندۀ کم آب شدن بدن را تشخیص داد؟

علت سر دردتان را نمی دانید؟ برای درمان سردردتان از روغن مخلوط استفاده کنید

علت سر دردتان را نمی دانید؟ برای درمان سردردتان از روغن مخلوط استفاده کنید

سر دردها تغییر ماهیت می دهند، بنابراین علت های بسیاری ممکن است باعث بوجود آمدن آن ها باشند. می توانید از مخلوط رزماری، نعنا و اسطوخودوس برای درمان سردرد استفاده کنید. این مخلوط، محدوده وسیع تری برای مقابله با عوامل به شما می دهد که به رفع طیف گسترده ای از عوامل ناشناخته کمک خواهد کرد. مخلوط را داخل شیشه 10 میلی لیتری بریزید، از هر روغن 1 قطره و شیشه را با روغن حامل ( جوجوبا یا بادام شیرین ) پر کنید و در جایی سرد و خنک برای مواقع لازم نگهداری نمایید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هشت علت عجیب سردرد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان سردرد با چند روغن گیاهی


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ