برای سوزاندن کالری بیشتر به خواب کافی نیاز دارید
با خواب بیشتر می توانید به حداکثر پتانسیل خود برای کاهش وزن برسید. این هم دلیلی دیگر برای این که به اندازه کافی بخوابید.

چرا برای سوزاندن کالری به خوابیدن نیاز دارید

تقریبا همه می دانند که نداشتن خواب کافی باعث خستگی و کاهش عملکرد مناسب می شود ولی بدترین بخش آن این است که بعد از چند روز به این مشکلات عادت کرده و ددیگر حس نمی کنید که مشکل اصلیتان کمبود خواب است و به داشتن حالت خستگی و کم شدن راندمان کاریتان عادت می کنید و خستگی ناشی از کمبود خواب تبدیل به حالت عادی جدید شما می شود.

یکی از بزرگترین مشکلات خستگی ناشی از کمبود خواب این است که کالری کمتری می سوزانید چون تحرکتان کمتر شده و بدنتان در سوزاندن کالری محافظه کارانه تر عمل می کند. هر دوی این عوامل مانعی بزرگ در راه سرعت کاهش چربی است که دقیقا مخالف خواسته شما برای سلامت و متناسب ماندن است. شما به تولید انرژی بیشتر نیاز دارید و می خواهید بدنتان روزانه کالری سوزی بیشتری داشته باشد نه این که محافظه کار شود .


خواب ناکافی چگونه باعث می شود که در طول روز کالری کمتری بسوزانید؟

خواب کم باعث تغییر در متابولیسم بدن به خصوص نرخ متابولیسم حین استراحت و سوزاندن کالری بعد از غذاخوردن می شود. نرخ متابولیسم حین استراحت Resting metabolic rate اساسا به مقدار کل کالری ای گفته می شود که بدن در طول یک روز استراحت کامل به حالت دراز کشیده می سوزاند. اگر خواب کافی نداشته باشید این مقدار کاهش پیدا می کند.

بعد از خوردن غذا متابولیسم بدن فعال تر شده و برای هضم و جذب غذایی که خورده اید کالری بیشتری می سوزاند به خصوص اگر یک وعده غذایی با پروتئین بالا مصرف کنید. زمانی که خواب کافی نداشته باشید، سوزاندن کالری بعد از مصرف غذا تا 20 درصد کاهش پیدا می کند.

با افزایش خستگی در اثر محرومیت از خواب، انگیزه شما برای فعالیت کاهش پیدا می کند حتی اگر کارهایتان را درست انجام دهید و تمریناتتان را به طور کامل به پایان برسانید. مطالعات مربوط به محرومیت از خواب و فعالیت روزانه نشان داده اند که داشتن 5.5 ساعت خواب شبانه منجر به کاهش 33 درصدی فعالیت روزانه می شود. حال دلیل دیگری برای داشتن خواب کافی و منظم شبانه دارید.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری در خواب را تجربه کنید !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن با 6 ترفند جدید و ساده 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن با 6 ترفند جدید و ساده 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تاثیر شگفت انگیز خواب بر کاهش و یا افزایش وزن!! 



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ