راز طول عمر برخی افراد در این عادت ساده روزانه است
 افزایش طول عمر یکی از مسائلی است که برخی عادت های ساده روزانه و رعایت برخی نکات به شما کمک می کند به آن برسید. در این مقاله به بررسی علت طول عمر برخی افراد می پردازیم که یک عادت روزانه خیلی ساده است.

 این عادت ساده روزانه راز طول عمر برخی افراد

می خواهید عمر بیشتری داشته باشید؟ از خانه تان بیرون بروید. این نتیجه تحقیقاتی است که اخیرا انجام شده است. در این تحقیق عادت های روزانه 3000 بزرگسال در سنین بین 70 تا 90 سال طی یک دوره 25 ساله مورد بررسی قرار گرفتند. محققان این افراد را بر اساس دفعات بیرون رفتن از خانه به سه گروه تقسیم کردند : هر روز بیرون رفتن، 2 تا 5 بار در هر هفته و کمتر از یک بار در هفته.

وقتی میزان مرگ و میر در سال های آخر در این گروه ها مورد ارزیابی قرار گرفتند، محققان دریافتند کسانی که هر روز از خانه بیرون می رفته اند، کمتر در معرض خطر مرگ بوده اند، در حالی که بیشترین میزان مرگ و میر در بین افرادی بود که خیلی کم خانه را ترک می کردند.

به گفته دکتر جرمی جاکوب Jeremy Jacobs، نویسنده تحقیق این یافته حتی زمانی که مشکلات سلامتی مانند دیابت، بیماری قلبی، مشکلات بینایی و مشکلات حرکتی، مورد بررسی قرار گرفتند، همچنان تاثیر خود را نشان می داد.

دکتر جاکوب می گوید : افرادی که بیرون می روند، صرف نظر از محدودیت های جسمی خود، همچنان کار می کنند که اگر این ویژگی به افرادی که دارای فعالیت کم هستند، اضافه شود باز هم می توان بهبود بقا را در آنها مشاهده کرد. برای این کار لازم نیست حتما برای پیاده روی یا دویدن از خانه بیرون بروید، همینکه بیرون از خانه بنشینید و از مزیت های محیط باز استفاده کنید کافیست.

گر چه علت اصلی تاثیر بیرون رفتن بر روی سلامت در این تحقیق مشخص نشد، اما پژوهش های قبل این نشان داده اند افرادی که زمان بیشتری را بیرون از خانه سپری می کنند، استرس کمتری دارند و دارای سلامت روحی بیشتری خواهند بود که هر دو بر روی طول عمر تاثیر می گذارند.

راز طول عمر برخی افراد در این عادت ساده روزانه است



پروفسور الکس سوجانگ کیم پانگ  Alex Soojung-Kim Pang نویسنده کتاب چرا زمانی که کمتر کار می کنید، بیشتر استراحت می کنید؟ می گوید: در طول تاریخ هم حتی هنرمندان و نویسندگان درونگرا زمانی را برای بیرون رفتن از خانه یا آزمایشگاه و یا محل کار خود اختصاص می دادند.

دکتر پانگ می گوید: بیرون رفتن از خانه علاوه بر مزیت های آشکاری که بر روی سلامت جمسی دارد، باعث می شود از حالت بی تحرکی خارج شوید، هوای تازه دریافت کنید، به ویژه اگر وارد طبیعت شوید و تمام این عوامل باعث بهبود خلق و خو و تعادل عاطفی می شود.

به علاوه این تحقیق نشان داد افرادی که بیشتر از خانه بیرون می روند، دارای ارتباطا اجتماعی قوی تری هستند که ارتباطات اجتماعی قوی تر از بروز مشکلات شناختی پیشگیری کرده و خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

بنابراین بیرون رفتن از خانه برای داشتن سلامت جسمی و روحی ضروری است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 7 راز طول عمر را می شناسید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : راز طول عمر در رعایت این 15 نکته آسان است!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 17 راز افزایش طول عمر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید؟ خرید کنید



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


Save