حس بویایی فرد مبتلا به کرونا در روز چندم از بین می رود؟
یکی از نشانه های کرونا از بین رفتن حس بویایی است، آیا می دانید حس بویایی در روز چندم از بین می رود؟ در این مطلب یک متخصص توضیحاتی در این باره می دهد

از بین رفتن حس بویایی در فرد مبتلا به کرونا در روز چندم است؟

پمطالعات جدید نشان می دهد حس بویایی اکثر اوقات تا روز سوم ابتلا به کروناویروس جدید از بین می رود و همزمان بسیاری از بیماران، حس چشایی خود را هم از دست می دهند.

بیشتر بدانید : کرونا ویروس چه تاثیری بر بخشهای دیگر بدن می گذارد؟ از معده تا قلب

بیشتر بدانید : چرا کرونا باعث کاهش حس بویایی می شود؟

بیشتر بدانید : بهبود فرد مبتلا به کرونا چند روز طول می کشد؟

دکتر احمد صداقت سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سینسیناتی آمریکا، در این باره می گوید: رابطه بین کاهش حس بویایی با بیماری کووید ۱۹ از قبل مشخص شده است. اگر فردی دچار از دست دادن حس بویایی به خاطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ شود، ما درمی یابیم که فرد در اولین هفته دوره بیماری قرار دارد و همچنان یک یا دو هفته دیگر باید منتظر بیماری باشد.

تیم تحقیق خصوصیات و علائم ۱۰۳ بیمار را در سوئیس که در طول ۶ هفته مبتلا به کووید ۱۹ شده بودند را بررسی کردند.

از بیماران در مورد طول مدت علائم کووید ۱۹ و همچنین در مورد زمان بندی و شدت از بین رفتن حس بویایی یا کاهش آن، در کنار سایر علائم بیماری، سوال پرسیده شد.

طبق نتایج حاصله، حداقل ۶۱ درصد بیماران حس بویایی شان را از دست داده یا کاهش یافته بود. میانگین مدت زمان شروع این علامت هم ۳.۴ روز بود. مشکلات مربوط به حس بویایی معمولاً در بیماران جوان تر و زنان اتفاق افتاده بود.

به گفته صداقت، ما همچنین دریافتیم شدت از دست رفتن بویایی با میزان وخیم بودن سایر علائم بیماری کووید ۱۹ مرتبط است. اگر از دست دادن حس بویایی شدید باشد، تنگی نفس و تب و سرفه در بیماران شدیدتر خواهد بود.

داروی ضدویروسی موسوم به remdesivir در درمان بیماران کووید ۱۹ امید بخش بوده است.

بیشتر بدانید : آیا کرونا باعث کاهش حس بویایی می شود؟

بیشتر بدانید : علائم عصبی کرونا چیست؟ از سرگیجه تا کم شدن حس بویایی

بیشتر بدانید : آیا مصرف نوشیدنی های سردخطر مبتلا شدن به کرونا ویروس را افزایش می دهد؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com