سن سرطان پستان در ایران روبه کاهش است
 سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان بین بانوان است که سن ابتلا به آن در کشور رو به کاهش است پس بانوان محترم باید از 20 سالگی تست های غربالگری را شروع کنند

 در ایران سن ایتلا به سرطان سینه روبه کاهش است

شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان و زنان متفاوت است. در ایران در مردان به ترتیب، سرطان گوارش (معده)، سرطان پروستات و سرطان ریه و در زنان سرطان پستان، سرطان دستگاه گوارش، سرطان تخمدان و سرطان ریه از جمله شایع‌ترین سرطان‌ها هستند. ابتلا به سرطان ریه هم در بین زنان و مردان به دلیل وجود آلاینده‌های بسیار زیادی که در هوا موجود است، اخیرا در کشور افزایش یافته است.

 میانگین سن مبتلایان به سرطان پستان، در خانم‌ها در حال کاهش است و دلیل اصلی این موضوع، این است که غربالگری سرطان جدی گرفته نمی‌شود. خانم‌ها باید از ۲۰ سالگی به بعد مراقب سلامت خود باشند و از تست‌های ساده غربالگری سرطان غافل نشوند تا بتوانند از ابتلا به سرطان پیشگیری کرده و در سنین پایین‌تر برای درمان اقدم کنند. خانم‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چه در سنین بالاتر متوجه سرطان شوند، درمان هم سخت‌تر خواهد شد.


 آقایان نیز باید در سنین ۴۰ سالگی به بعد آزمایشات سالانه متناوب مربوط به دستگاه گوارشی از طریق آندوسکوپی و همچنین آزمایشات مربوط به غربالگری را انجام دهند اما متاسفانه به دلیل ناآگاهی مردم، این آزمایشات انجام نمی‌شود و معمولا مبتلایان به سرطان، هنگام مراجعه درگیر سرطان‌های توسعه یافته‌تر هستند.

 راه های جدیدتری برای درمان سرطان وجود دارد، اما درمان‌هایی که در حوزه سرطان در کشور ما وجود دارد معمولا بر مبنای کموتراپی (شیمی درمانی) و رادیو تراپی است.

 برخی از درمان‌های سرطان به کمک آنتی بادی‌ها صورت می‌گیرد و کشور ما با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه ساخت آنتی بادی داشته اما متاسفانه در مورد آنتی بادی‌های درمانی پیشرفت کمتری داشته است و هزینه‌های درمانی زیادی باید صرف شود تا بتوان موارد مورد نیاز حوزه بیوتکنولوژی را وارد کشور کرد.

 قاعدتا کشوری که تحت تحریم‌های گسترده قرار می‌گیرد، از تکنولوژی داخلی بی بهره می‌شود و در نتیجه بیماران با محرومیت‌های ویژه‌ای روبه رو می‌شوند.

 امیدواریم که محققان ما در صنایع داروسازی و مدیریت کلان کشور، شرایطی را فراهم کنند تا بتوان به فناوری ساخت بسیاری از این دارو‌های پیشرفته در درمان سرطان، دست پیدا کنیم وبه خودکفایی برسیم.

بیشتر بدانید : پیش بینی سرطان سینه 5 سال قبل از ابتلا

بیشتر بدانید : درمان شدگان سرطان پستان،چه زمانی رهایی یافته تلقی می شوند؟

بیشتر بدانید : سؤالهائی که معمولا در مورد درمان سرطان سینه پرسیده میشوند

بیشتر بدانید : نشانه های سرطان سینه چیست؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir